Jaha, då har man jobbat och gnott lite med med denna, det kanske inte ser ut som så mycket har hänt, men när smådetaljer fixas till, och massor av nitar skall limmas på plats en och en, så ser det inte mycket ut för världen.
Först upp, detaljering på själva växellådan. Nu är själva växel- och kopplingsmekanisterna på plats. Lite stänger, hakar, fjädrar, hävarmar, axlar och annat (i och med detta är det ytterst lite kvar att göra på växellådan):
Sedan var det dags att ge växellådsutrymmet lite fler detaljer, bland annat nitar. Här använde jag RP Toolz underbara Rivet Maker, det här verktyget har blivit lika oumbärligt som mina andra punch and die verktyg.
Jag hade också glömt att skära ut de avlånga hålen till bränslerören, så dessa fick borras ut (inte så lätt - trångt var det!). Här har även lilla hjulet till hastighetsmätaren konstruerats med hjälp av en RB Models skeppshjul som är 6mm i diameter - denna kommer så småninom att sammankopplas via en rem till vänstra drivaxeln på växellådan (endast torrpassad i bilden):
Å så ytterligare en torrpassning med alla hittills tillverkade komponenter på plats - börjar bli trångt där inne nu, och det kommer fler detaljer i form av rör, kablar och servopumpen innan det är klart.
Sådär, det var allt för den här gången, kan förstå att ni börjar tröttna på att se miljoner bilder på växellådan, så jag sparar nästa uppdatering tills dess att hela växellådsutrymmet är klar för målning.
Sedan vandrar vi vidare till resten av interiören.
Tack för titten!