F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: F-51D Mustang i 1/72 bättring av skarvar klart!

Inlägg av easy_company »

De båda bomberna är klara och dom målades med Humbrol Enamel nr 155 och raketerna har fått lite vitt på sig Humbrol Enamel 34.
Bild
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: F-51D Mustang i 1/72 bomberna klara.

Inlägg av Lennart 12 »

Blir nog fin till slut din Mustang //Lennart
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
Har en gammal delvis ihopsatt men omålad Airfix Mustang liggande. Köpte den en gåmg för at få tag i svenska dekaler till min Hasegava Mustang. Funderar att måla den som Dominikansk Mustang. Har ju dekalerna från Airfix nya Mustang och camouflaget förlåter ju mycket av linjeringen på modellen. Undrar om man kan lura någon att tro att Hu 29 är detsamma som Hu 118? Uppmärksammade annars nu att "ving flap indikatorn" finns med i målnings och märkningsbeskrivningen i J 26 boken... *s*

Skall bli intressant att se hur din Mustang ser ut med bomber och raketer under vingarna! :)

//André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
easy_company

Inlägg av easy_company »

Lennart 12 skrev:Blir nog fin till slut din Mustang //Lennart
Ja det blir den Lennart ;) Tack för visat intresse.
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:Mmm...
Har en gammal delvis ihopsatt men omålad Airfix Mustang liggande. Köpte den en gåmg för at få tag i svenska dekaler till min Hasegava Mustang. Funderar att måla den som Dominikansk Mustang. Har ju dekalerna från Airfix nya Mustang och camouflaget förlåter ju mycket av linjeringen på modellen. Undrar om man kan lura någon att tro att Hu 29 är detsamma som Hu 118? Uppmärksammade annars nu att "ving flap indikatorn" finns med i målnings och märkningsbeskrivningen i J 26 boken... *s*

Skall bli intressant att se hur din Mustang ser ut med bomber och raketer under vingarna! :)

//André
Det kommer en uppdatering i morgon Andrè, jag var mycket nära att göra den här Mustangen Dominikansk och jag velade länge men så blev inte fallet.
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Jag har ytterligare en Mustang från Airfix som jag ska ta tag i längre fram :D
Bild
Bild
/Henrik Persson
Andre B.

Inlägg av Andre B. »

Man kan ägna ett helt liv åt att enbart bygga P-51D Mustanger. Det finns så många varianter! *s*
Positivt att Airfix förstått det där och gett ut fyra olika dekalalternativ till den modellen. Sen kan man kanske beklaga att man inte behöll det svenska dekalalternativet. Men å andra sidan har vi fått Robert Bergwalls's fina dekalark istället. :)

http://www.airfix.com/uk-en/shop/aircra ... -1-72.html

Har du sett någon av flmerna om the Tuskagee Airmen - Uppdrag Berlin eller Redtails?

//André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

easy_company

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:Man kan ägna ett helt liv åt att enbart bygga P-51D Mustanger. Det finns så många varianter! *s*
Positivt att Airfix förstått det där och gett ut fyra olika dekalalternativ till den modellen. Sen kan man kanske beklaga att man inte behöll det svenska dekalalternativet. Men å andra sidan har vi fått Robert Bergwalls's fina dekalark istället. :)

Har du sett någon av flmerna om the Tuskagee Airmen - Uppdrag Berlin eller Redtails?

//André
Nej dom filmerna har jag missat och jag visste heller inte om den här Mustangen du länkade till, ja det finns tydligen en uppsjö med Mustanger ute på marknaden :D
/Henrik Persson
Andre B.

Inlägg av Andre B. »

easy_company skrev:
Andre B. skrev:Man kan ägna ett helt liv åt att enbart bygga P-51D Mustanger. Det finns så många varianter! *s*

//André
Nej dom filmerna har jag missat och jag visste heller inte om den här Mustangen du länkade till, ja det finns tydligen en uppsjö med Mustanger ute på marknaden :D
/Henrik Persson
Jo, det finns några stycken... *s*
Just den rödsjärtade Mustangen du har flögs av The Tuskagee Airmen, de första svarta piloterna som flög för USAAF vilket filmerna handlar om. Särskilt Uppdrag Berlin är bra. Finns på YouTube om du har svårt att finna den...
/André

easy_company

Re: F-51D Mustang i 1/72 "mini" uppdatering!

Inlägg av easy_company »

En liten "mini" uppdatering, snart ska landningsställena och hjulen limmas på plats men först ska jag bättra målningen på dom lite där delarna satt fast i gjutstammen.
Bild
/Henrik Persson
Senast redigerad av easy_company den 29 okt 2015, 02:03, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar