Hej Anders!
Ajdå, där sprack det. Eftersom bränslerören är igentäppta och motor/bensintankar inte kommer att monteras, så kommer vagnen att gå lite dåligt
Det där med tidningar, ja. Tror jag kommenterade om det tidigare i den här tråden, men säger det gärna igen. Jag kan bara hålla med dig att det var bättre förr i det här sammanhanget. Hantverket med själva byggandet verkar ha gått förlorat i dagens publikationer. Visst, det kommer väl någon artikel eller bok då och då som fokuserar lite mer på byggstegen, men annars så är tyvärr inställningen mer och mer att byggandet bara är en transportsträcka till målningen och vädringen, som anses vara mer "sexigt" (antar jag). Dessutom är bilderna i diverse publikationer ofta så hårt photoshoppade att när man ser modellen i verkligheten så ser det inte ut som samma skapelse.
(Jag pratar förövrigt även om en av mina egna modeller, KP-Bilen, som publiserades i Military Illustrated Modeller för ca ett år sedan. Jag kände knappt igen modellen i bilderna - helt andra färgnyanser och kontraster än bilderna jag skickade in (som jag själv redan hade photoshoppat, dock bibehöll jag nyanser, färger osv som de såg ut på modellen), och jag gillade inte alls vad jag såg i bilderna tyvärr).
Bilder på själva byggandet är ju en annan femma. Lite svårare att photoshoppa och justera, byggstegen är liksom vad de är
Jag har slutat visa intresse i tidningar och andra publikationer. Sist jag hade en diskussion med en tidning gällande publisering av en av mina modeller, så fick jag raka besked att bygget var helt ointressant, det var viktigare med närbilder på penslar som drar rinningar, sprider pigment osv. Då drog jag mig ur. För mig är modellbygget helheten från första plastbiten till sista pigmentkornet, dvs hela resan, och det är det jag också vill visa.
Det är ju tur att det finns internetsajter som denna där byggare får möjlighet att presentera sina projekt från ax till limpa.
Av samma anledning är det ytterst sällan jag köper tidningar numera. Finns gott om inspiration på internet som sagt.
Nåja, nog om det! Tack igen för vänligheten, och för att du följer bygget, det uppskattar jag verkligen!