Mikro-MiG:ar i juletider...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av magnusf »

Björn Fransson skrev:Ser finfint ut, lite touch-up på det där så blir det kalas. Och även om dekalerna i lådan inte direkt är skräp, blir det ju en helt annan känsla i den här skalan när man målar. Helt fantastisk ambitionsnivå, det är sånt här som skiljer de ambitiösa agnarna från oss lata vetebyggare.
Tyvärr är det så att det enda som räknas på domens dag är slutresultatet och jag känner att det allt som oftast inte avspeglar varken nerlagt arbete eller ambitionsnivå i mitt fall :-) ! Men jag är lycklig ändå och snart är det jul :-) !

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Nja, den där målade märkningen hamnar ju i en annan division vad gäller realism, i synnerhet i den lilla skalan. Så det borde i alla fall ge bra genomslag i kategorin helhetsintryck. Där kommer vi andra dekalfegisar inte i närheten - i alla fall så länge vi talar 1/144. Men jag ska ändå se om jag kan få ihop något i miniklassen till Open. Den här får ju inte stå oemotsagd. Fast när man ser det du åstadkommit på sistone känns det tufft. :)
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Verkligen snyggt gjort , och med riktig precision //Lennart
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Ser ju hur bra som helst ut Magnus!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Jag har varit fullt sysselsatt med att vädra åket på sistone. Kanske lite VÄL sysselsatt, det slutade med en j-igt skitig MiG!
Originalet var också skitigt och välvädrat men på ett annat sätt. Och färgerna stämmer inte heller något vidare...

Men jag har bestämt mig för att inte vara så petig (det är ju trots allt Jul...) så här är två bilder:

Bild

Bild

Gott hopp om att få denna klar innan jul!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Det är otroligt snyggt Magnus , härlig finish //Lennart
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Men sluta jämföra med bilder då, Magnus. Den är ju hur snygg som helst. Det är ju 1:144 vi pratar om för tjyvingen!!!

Jag som provat att måla med masker är väldigt imponerad över siffrorna framtill och rundlarna är ju inte så dåliga de heller när man backar några centimeter. Med de där små missilerna på så blir den en pärla i vitrinen.

/Daniel
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Hur kan jag ha missat den här tråden?
De här Miggarna skulle gå hem bland mina polare här i Berlin.
Riktigt läckra byggen och målningsjobb. Det är tydligen inte bara jag som gillar smått....
Mycket impad av målningen av markeringarna och huven.
Ser fram emot att se dem på 08-OPEN.
Uffe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Jag säger som Daniel, sluta att jämföra med bilder! Den blev otroligt fin och du har gjort mig sugen på att bygga MiG!!!
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Jag sa "innan jul" och ni får tro mig på mitt ord: den parkerade i vitrinen några minuter innan midnatt igår!

Daniel! Jag tror jag skrev det innan men maskerna är precis på gränsen till vad som går att hantera. Och jag ska sluta glo för mycket på bilderna men det vore kul att komma lite närmare nästa gång... Framförallt behövs det lite mer mod hos mig att ge mig på och måla in vädringen med större kontraster, pigment och washer är tacksamma eftersom de tonar så fint men det är ju inte riktigt det som behövs om man ska få till något som ser ut som förebilden...

Ulf! Ibland flyger saker förbi under radarn so beware! Jo, smått har sin charm det också. Fördelen med dessa jämfört med de byggen du håller på med är att arbetsvolymen här är lite rimligare! Nästa bygge blir lite pilligare men det har fortfarande vingar...

Stellan! Klart du ska bygga en MiG! Tror det ligger några och skräpar hos Hobbysnoken...

Bild

Bild

Bild

Bild

Robotarna behöver en piffning till innan den här får följa med på utställning men det tar vi då...

Om ni vill läsa en review om robotarna så har jag gjort en på engelska här!

God Jul!

Magnus
Skriv svar