Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mycket fint gjort, och precis som du säger tycker jag att limkluttarna i riggen ger linorna lite volym.
Det är svårt att avgöra säkert utifrån bilderna, men i mina ögon tycks det som om den bruna (?) riggtråden är lite för ljus, eller sticker ut för mycket. Om jag nu måste säga något om riggens färg.
Joakim Hultman skrev:Mycket fint gjort, och precis som du säger tycker jag att limkluttarna i riggen ger linorna lite volym.
Det är svårt att avgöra säkert utifrån bilderna, men i mina ögon tycks det som om den bruna (?) riggtråden är lite för ljus, eller sticker ut för mycket. Om jag nu måste säga något om riggens färg.
Tack Joakim och Henrik.
Joakim: Jo, det är svårt att utifrån bilderna säga något. I verkligheten är de bruna trådarna lite rödaktiga. Det finns inte många märkpennor med brun färg och ingen av de jag hittills hittat har gett den färg på sejnfall = hamplinor jag vill ha.
Ni får tycka till när ni ser henne i Göteborg eller på 08-OPEN.
Robert A skrev:Snyggt! Visste inte att italienarna använda grön för bottenmålning. Kul detalj med ankaret nere
Jo, vad jag lyckats utröna använde de grön bottenfärg. Källorna går isär, men alla italienska bilder jag hittat visar grön bottenfärg. Många bilder i olika publikationer visar röd bottenfärg, men jag misstänker att det är ren slentrian. Eftersom italienarna har närmast till källorna litar jag på dem.
Jo, jag försökte skapa lite liv, genom att lägga henne för ankar. Båten som ligger förtöjd långsides ligger där av samma skäl.