Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av magnusf »

Daniel! Tack! Konstigt, det verkar inte vara någon som INTE gillar vädring här. De kanske är rädda att få stryk :-) !

/M
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Jag hann lite ikväll också. Nu är det bara kanonpipor, huv och antenntråd kvar. Och så måste jag få någon slags vädringsfason på den där stora propellern i nosen. Det är inte så lätt att vädra något som är mörkt upptäckte jag!

Bild

Bild

Bild

Hälsningar

Magnus
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Sjukt snygg! Nästan så att man känner för att återuppta sina gamla FW-synder. :)
Lennart

Inlägg av Lennart »

Kan bara instämma.Mycket fin /Lennart
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Magnus! Prova vetja: det känns lite obehagligt att bygga och måla till att börja med men när man väl vant sig så känns det väldigt bra :-) !

Lennart! Tack!

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Du har fått till den där väderbitna känslan på ett makalöst fint sätt, vansinnigt snyggt. Favoritpartiet är det grå i nosen, strimmorna där är klockrena! Hur gjorde du dem?
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Getting there... :)
magnusf skrev: ...
Och så måste jag få någon slags vädringsfason på den där stora propellern i nosen. Det är inte så lätt att vädra något som är mörkt upptäckte jag!
Du kanske kan börja med att måla bladen lite ljusare grå och därefter vädra mot mörkare grå eller rentav svart. vädringen kan ju bestå av washer eller duttar av Vallejo- eller oljefärger alternativt färgpennor.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Supersnygg Magnus! Otroligt fint vädrat! Hatten av!
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Björn! Strecken på nosen är mycket blaskigt spädd Vallejo som jag dragit neråt med en spretig pensel. Ett antal gånger tills jag var nöjd, efter första gången syntes det knappt... Nu (två veckor senare) skulle jag (efter att ha återupptäckt denna gamla kärlek) använt oljefärg!

Anders! Jo, det får nog bli något sådant försök, jag har bara inte kommit dit än. Var tvungen att jobba igår kväll, inkräktar på modellbygget...

Henrik! Stort tack!

Hälsningar

Magnus
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Nu är det färdig-Fockewulfat för tillfället, 152:orna får vänta ett tag till.

Propellern fick en omgång med lite ljust pigmentpulver (den kanske får en omgång med något annat senare men just nu känner jag inte för det...) och de sista smådelarna petades dit igår.

Antenntråden är fäst under huven och löper ut genom ett litet hål i denna. Enligt vad jag förstår så hade alla D-9:or med den "spinkiga" strukturen bakom stolen fortfarande mekanismen som höll antennen sträckt, de är de som har en "klump" där istället som har antenner som saggar.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Tack för alla glada tillrop, tror aldrig jag känt mig så poppis :) !

Återkommer senare i helgen med nästa bygge. Stay tuned!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar