Anders! Tack! Och nu kör vi med de riktiga trimtabbarna

!
Det är inga komplicerade modeller men det finns ändå lite att lära för varje bygge, det blir lättare och lättare och faktiskt lite bättre för var och en.
Nu ska jag bygga något annat så länge men jag lär återkomma med fler Special Hobby-109:or, än så länge har jag hållit jämna steg med utgåvorna

! Det borde snart komma en Galland-box (kikarsiktet han använde på någon maskin finns med bland klarplasten) och så är jag sugen på en ökenmaskin till som har undersidans blå färg uppdragen på sidorna.
Jag blev ganska nöjd med saltvädringen, jag tycker min propeller blev fin och snyggt sliten (något jag alltid haft svårt att få till) och jag är sjukt nöjd med den tunna antenntråden (knappast raketforskning men ändå...). Sedan finns det lite målningsmissar som jag antingen inte såg i tid eller förträngde, och så lyckades jag ju givetvis bryta av sporrhjulet även på denna innan den var klar

!

Avslutar med en bild på den ondskefulla kvintetten...
Även maskinen från spanska inbördeskriget fick en ny huv som utlovat. Jag beställde en Rob Taurus-huv och de är minst lika fina som de numera svårtillgängliga Falcon-seten!
Hälsningar Magnus