Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag har börjat med målningen av bomberna och raketerna och dessa penselmålar jag med Humbrol Enamel.
Här raketerna och bakstyckena till bomberna.
Och här en av de två bomberna.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Jag tittade lite på skarvarna vid de båda vingarna och blev inte riktigt nöjd så jag bestämde mig för att bättra dom.
Så jag slipade de båda skarvarna lite till.
/Henrik Persson
Mmm...
Vet inte om du tänkt ha trampmattor på din maskin. Men de där svarta trampmattorna (medföljer som dekaler) döljer ofta effektivt den där skarven som kan uppstå på nämnda ställe.
Skarven mellan flapsen brukar synas rätt bra. Eller rättare sagt flapsen hänger inte ovanligt nere på en Mustang som står uppställd (se bilden på sidan 5 i den här byggtråden).Men det är inget som du behöver åtgärda om du önskar ha flapsen i uppfyllt läge så som de är nu. Det är en av anledningarna till att man valt att ge valfri möjlighet till det i Airfix och Academy's ugåvor (de är även lätt fixat på Heller's Mustang), dvs. lösa flaps som inte sitter ihop med vingarna.
Roderytorna på "stabben" däremot brukar ofta vara ställda i ett neutralt läge eller lite hängande.
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B. skrev:Mmm...
Vet inte om du tänkt ha trampmattor på din maskin. Men de där svarta trampmattorna (medföljer som dekaler) döljer ofta effektivt den där skarven som kan uppstå på nämnda ställe.
Skarven mellan flapsen brukar synas rätt bra. Eller rättare sagt flapsen hänger inte ovanligt nere på en Mustang som står uppställd (se bilden på sidan 5 i den här byggtråden).Men det är inget som du behöver åtgärda om du önskar ha flapsen i uppfyllt läge så som de är nu. Det är en av anledningarna till att man valt att ge valfri möjlighet till det i Airfix och Academy's ugåvor (de är även lätt fixat på Heller's Mustang), dvs. lösa flaps som inte sitter ihop med vingarna.
Roderytorna på "stabben" däremot brukar ofta vara ställda i ett neutralt läge eller lite hängande.
Vänligast / André
Jag tackar för infon Andrè, jag lär mig nåt nytt varje dag
/Henrik Persson
Jag lär mig med Henrik. Och inte minst genom att titta på dina bilder. Det får mig att fundera hur jag skall bygga nästa Mustang.
Och det skall säga det att jag byggt några stycken... *s*
Är ju lite av det roliga med hobbyn. Att kunna ställa modellerna vid sidan av varandra och se hur man lärt sig och utvecklats liksom att kunna se på skilnaderna mellan olika tillverkare vilket kräver olika tekniker för att bygga en modell.
Bara en sådan sak om någon talat om för mig att bränsletanken var svart i en Mustang. Jag tror jag har ett tiotal Mustanger och jag lovar dig, ingen av dem har en svart bränsletank och bara en av dem har bälten i cockpit. Men nästa jag bygger kommer att ha både och! *ler*
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B. skrev:Jag lär mig med Henrik. Och inte minst genom att titta på dina bilder. Det får mig att fundera hur jag skall bygga nästa Mustang.
Och det skall säga det att jag byggt några stycken... *s*
Är ju lite av det roliga med hobbyn. Att kunna ställa modellerna vid sidan av varandra och se hur man lärt sig och utvecklats liksom att kunna se på skilnaderna mellan olika tillverkare vilket kräver olika tekniker för att bygga en modell.
Bara en sådan sak om någon talat om för mig att bränsletanken var svart i en Mustang. Jag tror jag har ett tiotal Mustanger och jag lovar dig, ingen av dem har en svart bränsletank och bara en av dem har bälten i cockpit. Men nästa jag bygger kommer att ha både och! *ler*
Mvh. André
Jag kan tänka mig att du har byggt ett gäng, ja jag ska ställa denna Mustang bredvid den Mustang jag byggde tidigare men den är ju penselmålad så bara det gör ju skillnad på dem. Och att lägga upp byggets gång här får jag ut mycket utav då jag lär mig av mer vetande modellbyggare och i den skaran ingår du Andrè Jag ser fram emot att du startar upp ett Mustangbygge snart
/Henrik Persson