Och så var det dags för lite PRU på denna här.
Men först lite småpill som ska dit, krokarna för extratanken på plats (till slut).
Dom lyckades pinga iväg från pincetten in i omloppsbana tror jag några gånger. Som tur är hade jag en uppsättning fotoets till en annan spitfire jag kunde sno ifrån.
Sen fick den lite svart förskugga
Som mer eller mindre täcktes helt å hållet med toppfärgen xtracolors PRU blå X8
Och som synes blev hjulhusen också målade i PRU, det känns och ser mest rätt ut tycker jag.
Nu har jag dock ett litet bekymmer, jag kan inte bestämma mig för vilka dekaler jag ska använda mig av.
Ska jag ta dekalerna från Airfixlådan eller använda mig av flying colors S 31 dekaler eller alternativ tre: vänta på att Robert Bergwall kommer ut med sina dekaler.
Airfix kronmärken verkar vara bra i storlek, men jag är väldigt skeptisk mot färgerna på dom samt att flottiljmärket är vänt åt samma håll d.v.s en tittar framåt å en bakåt, vilket kanske är rätt för den individen som airfix har med. Men jag ska bygga en annan individ där gripen tittar framåt på bägge sidor samt att jag behöver använda mig av flying colors gula siffror vilka inte alls stämmer överens med airfix gula nyans.
Flying colors S 31 kronmärken känns bättre i färgen men då stämmer inte storleken i stället, dom är för stora (fast dom är tillräckligt nära för att det kanske går att leva med), där är förvisso flottiljmärket vänt åt varsitt håll. Den gula färgen stämmer dock heller inte här med deras egna siffror. Frågan är ifall det gula i krondekalerna och siffrorna på fenan ska ha samma nyans?
Det lutar mer åt alternativ tre, att vänta på att Robban får till sina dekaler men det innebär att jag får lägga tillbaka denna i lådan igen.
/Johan