Hej Björn. Först av allt vill jag bara säga att kärran ser riktigt läcker/realistisk ut . Gillar verkligen hur du lyckats "mjuka upp" de skarpa konturerna i splinterkammot

Beträffande din fråga så är så är svaret "ja" i.o.m att bitar av dekalen kom loss. Du har redan fått ett par bra tips som att använda använda Micro Sol och Micro set. Det får dekalerna att fästa bättre. Jag använder själv Alclads Klear Kote Gloss som klarlack innan dekalering, och precis som dig efter den fasen , så sprejar jag på ytterligare ca 3 -5 tunna lager över dekalerna, i synnerhet alla stencils, för att få bort nivåskillnaden. Efter en försiktig polering så drar jag på Gunzes mattlack. För att göra ett redan långt svar kortare, så är boven att vidhäftigheten (eller vad det nu heter) på tejpen för stark. Mao om jag vill ta bort dekaler efter mattlacken åkt på, så tar jag tejpen som den är och då ryker dekalerna. Så jag brukar ha för vana att ta tejpen och fäste den mot huden ett par gånger för att minska "klibbigheten" vilket har funkat hittills.
Vissa har även nämnt problem med att Alclads Klear Kote Gloss, att den inte torkar ordentligt. Det problemet hade även jag d.v.s att vissa partier på ett bygge kunde vara glashårda medan andra fortfarande inte hade torkat. Tydligen var detta ett problem i första batchen, för sedan dess har jag aldrig upplevt några problem med den. Bra klarlack är ett kapitel för sig, så har man hittat ett märke man är bekväm och nöjd med så är det bara tuta och köra.
Mvh
Göran