Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av Lerxzt »

Är det inte underligt. Ju sämre synen blir desto mindre modeller ska byggas. Borde det inte vara tvärtom? Samma med ets, ju mer darrhänt desto mer ets skall vikas.. *insert Rumpnisse citat här* :roll: :lol:

För övrigt, riktigt snygga små saker blev det Magnus :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
jocke thylin
Inlägg: 16
Blev medlem: 24 jan 2014, 21:25
Namn: Jocke Thylin
Ort: Visby

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av jocke thylin »

Av ren slump så rullade dessa tre nylingen av Avias monteringsband i Visby

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3672
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av magnusf »

Nasos och Micke! Stort tack :) ! Det där med det småttiga: jag nyttjar det faktum att jag är gravt närsynt till max (jo, faktiskt), jag har inte en chans att jobba med dessa om jag har glasögon eller linser men utan synkorrektion så har jag, trots att jag närmar mig 50, en närgräns som ligger vid nästippen ungefär :) ! Alltid något att vara glad för och nej, det är inte bara läkarskräck och snålhet som gör att jag inte opererat ögonen :) !

Jocke! Det var ju de där jag egentligen ville ha, de som ser lite modernare ut, men impulsköp kan bli lite vad som helst... Satsar nog på någon sådan i 1/72 så småningom. Snygga byggen och trevligt med lite småskalesällskap!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1919
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av Lennart 12 »

Helt fantastiskt , mycket imponerande resultat i den skalan. //Lennart
Lurifax
Inlägg: 915
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av Lurifax »

Det så snyggt ...
Man blir så förbannad! :D
holst

CU@C4
jonaszett
Inlägg: 541
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av jonaszett »

Stiligt bygge i miniskala...
Jag skulle vara tacksam om jag lyckas få till hälften så snyggt i 1/48.
Angående riggningen.
Hade jag ens försökt hade jag nog (som vanligt) fuskat...
Få personer VET exakt hur ett flygplan är riggat och det är därför ofta enkelt att lägga till MER riggning än det är i original.
Ger man sig själv den artistiska friheten är det lättare att hitta platser på modellen där det är enkelt/enklare att spänna ”trådarna” snyggt och förankra.
Jag brukar försöka få trådarna att alltid sluta i flygkroppen ,ha en lämplig del omonterad eller ett hål tex bakom propellern .
där man kan spänna tråden och sedan förankra mot insidan av flygkroppen med CA.
Om jag skulle försökt på en AVIA skulle jag försökt att spänna genom kylarluftintaget som jag sparat att limma på plats till sist
Z
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av Henrik R »

Själv har jag hållit på byggt i den där skalan och de jag plockat med är sjukt mycket större än de där björnbären du plockat ihop. Otroligt snyggt måste jag säga. Småkalans mästare stavas Magnus Fridsell. Hatten av.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3672
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av magnusf »

Lennart och Peter! Tack :) !

Jonas! Är du verkligen säker på att det där är tillåtet? Jag är alltid lite orolig för riggningspolisen när det knackar på dörren - oftast är det ju dock bara männen i de vita rockarna :) ! Ska prova ditt tips i framtiden men som tidigare sagt, jag kommer INTE att bygga en till dubbeldäckare i 1/144 imorgon :) ! (Och just det ja, att veta hur något är riggat: den grå är inte riggad lika som de andra två, det blev fel. Men nu får det vara som det är :) )!

Henrik! Även en airliner i 144 räknas, det kan ingen ta ifrån dig :) ! Tack!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar