JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15
Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48
Vinylfilm. Watch your brevlåda...
M
M
Will göramagnusf skrev:Vinylfilm. Watch your brevlåda...
M

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
- Namn: Henrik Persson
Intressant att se vilka tekniker du använder och jag gillar skarpt hur du fått till djupet med panellinjer osv, så för mig är denna svenska kärra en fröjd för mig att titta på Janne
Underbart!
/Henrik Persson

/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Tack Henrikeasy_company skrev:Intressant att se vilka tekniker du använder och jag gillar skarpt hur du fått till djupet med panellinjer osv, så för mig är denna svenska kärra en fröjd för mig att titta på JanneUnderbart!
/Henrik Persson

Ja det är inte bara å måla grått hur som helst längre

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Hmmm...Jag tror huvudprobemet med Eurodecal dekalerna är att de är för tunna....dayglo lyser igenom, de skulle ha lagt daygloen uppe på ett lager vitt först.
Så här ser nuffrorna ut när de microsolen verkat....bubblorna är borta likaså vecken...men det är fullt av små hål där jag poppat blåsor

JAg har en plan......
Få se hur det här går...jag börjar labba på fenan....
HSå här ser det ut på fenan...inte så kul nej...

Tarangus dekalerna är himla tunna de med....och det medger att jag kan göra så här!
Jag lade Tarangus triangeln uppe på Eurodecals....just här ser det lite tjockt ut men med lite microsol så vart det inte så illa faktiskt.

Det fanns ett par åttor också...

Nu tog turen slut...inga nollor...så då får jag tillverka dom då
Tog ett par nior och fyror och började skära!

Och slutligen liten bit fyra...

Det där vart inte helt illa och microsolen verkar finfint
Limma lugnt!
Så här ser nuffrorna ut när de microsolen verkat....bubblorna är borta likaså vecken...men det är fullt av små hål där jag poppat blåsor

JAg har en plan......
Få se hur det här går...jag börjar labba på fenan....
HSå här ser det ut på fenan...inte så kul nej...

Tarangus dekalerna är himla tunna de med....och det medger att jag kan göra så här!
Jag lade Tarangus triangeln uppe på Eurodecals....just här ser det lite tjockt ut men med lite microsol så vart det inte så illa faktiskt.

Det fanns ett par åttor också...

Nu tog turen slut...inga nollor...så då får jag tillverka dom då

Tog ett par nior och fyror och började skära!

Och slutligen liten bit fyra...

Det där vart inte helt illa och microsolen verkar finfint

Limma lugnt!

-
- Kontakt:
Snyggt räddat! Eurodecals ark är hopplösa, använde själv samma lösning, fast i omvänd ordning, på deras gula Ö 68-rutor på en av mina Drakar i 1/72.
Tack BjörnBjörn Fransson skrev:Snyggt räddat! Eurodecals ark är hopplösa, använde själv samma lösning, fast i omvänd ordning, på deras gula Ö 68-rutor på en av mina Drakar i 1/72.

Det roliga var att jag klurade först på att sätta dit de vita siffrorna först och sedan daygloen..kanske hade blivit bättre

-
- Namn: Johan Elvin
En relaterad fråga, om man nu får för sig att vilja måla dayglo märkena, vilken färg passar bäst till det?magnusf skrev:Janne! VARFÖR I HELA VÄRLDEN MÅLAR DU INTE VINGSIFFRORNA OCH TRIANGELN? Ursäkta att jag skriker men det är ju liksom inte över din förmåga på något sätt... Då har du bara mitt riktnummer på fenan kvar att j-as med och det fixar du, men knappast de stora blafforna väl?
Det är grisenkla former att skära ut i tejp eller maskeringsfilm (PMa mig med din adress så har du en rejäl bit film i din postlåda senast onsdag).
Eurodecal-dekalerna är inte bra. Men det har du redan märkt...
Hälsningar
Magnus
Misstänker att frågan varit på tapeten förut men just nu hittar jag inget om det.
/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Finns lite olika sorters färger i varierande grad av j-ighet, det är något med dayglo som gör åtminstone de jag provat svårsprutade.Johan Elvin skrev:
En relaterad fråga, om man nu får för sig att vilja måla dayglo märkena, vilken färg passar bäst till det?
Misstänker att frågan varit på tapeten förut men just nu hittar jag inget om det.
/Johan
Jag har använt Vallejos färger förr, nu senast blev det LifeColor som har några olika nyanser som man kan blanda för att få fram något man gillar. Jag målade mina över Tamiya blank vit, vet inte om det är viktigt men så gjorde jag i alla fall...
Färgerna är griniga men jag föredrar ändå dem framför dekaler, just dayglo fält blir så känsliga med passningen också!
Hälsningar
Magnus
Hmmmm....vad tycker ni?
Jag lade Tarangus dekaler uppepå och byggde nollan av en nia och en fyra.....
Funkar det eller ska jag strippa och måla?

VAd tycker jag? Vet inte riktigt... jäkligt meckigt att blanda till en dayglo nyans men om jag lyckas så blir resultatet perfekt.
Nu har det rätt nyans och det ser bra ut förutom nollan som man ser är reparerad om man tittar efter...
JAg har inte försglat något än så jag har tid att klura...
Dekalerna på fenan tycker jag funkar men det medför att jag måste matcha daygloen till deras nyans om jag ska måla....
Suck!
Jag lade Tarangus dekaler uppepå och byggde nollan av en nia och en fyra.....
Funkar det eller ska jag strippa och måla?

VAd tycker jag? Vet inte riktigt... jäkligt meckigt att blanda till en dayglo nyans men om jag lyckas så blir resultatet perfekt.
Nu har det rätt nyans och det ser bra ut förutom nollan som man ser är reparerad om man tittar efter...
JAg har inte försglat något än så jag har tid att klura...
Dekalerna på fenan tycker jag funkar men det medför att jag måste matcha daygloen till deras nyans om jag ska måla....
Suck!