Where Eagles Dare ( Mer svammel på sid 8 )

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BjörnK

Re: Where Eagles Dare ( Nu med Fönster sid 6 )

Inlägg av BjörnK »

Som vanligt imponerande! Blir intressant att följa kabinens vidare öden! Utöver det verkar det intressant med 3Dprintertekniken!

//BjörnK
Stellan
Kontakt:

Re: Where Eagles Dare ( Målning av vagn påbörjad sid 5 )

Inlägg av Stellan »

Sven-Åke Grufstedt skrev:
Urban Gardini skrev:Varför inte sekvensen när Burton och Eastwood sitter överst på vagnen på väg upp till Örnnästet? Det skulle ju också vara en läcker scen.
Hade också funkat men jag känner att det är en större utmaning att få till dynamiken i slagsmålet på vagnens tak... Vi får se, kanske det inte kommer och funka och då kan ju alltid din idé bli min plan B :D

S-Å
Vid ett tillfälle så är ju all tre snubbarna igång och sparkar, hackar och smockar på. Du får karva en isyxa i 1/72.
Stellan Schroeder Englund
Björn G

Inlägg av Björn G »

Karva en isyxa? Så väldigt 2011... Uppenbarligen skall man rita en yxa i ett 3D program och printa ut den!

Ärligt talat - jag är grymt impad och vill gärna veta mer om program och metoder. Även jag har en plan...
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Skit snyggt!! helt otroligt! Du klassar dig in som byggöverste på heltid. Om du någonsin ska skapa dig en byggarmé så är jag klar för mönstring och följa dina order! :-)
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Björn G skrev:Karva en isyxa? Så väldigt 2011... Uppenbarligen skall man rita en yxa i ett 3D program och printa ut den!

Ärligt talat - jag är grymt impad och vill gärna veta mer om program och metoder. Även jag har en plan...
Old school, Björn, old school.

Appropå skriva ut sakerna, man kanske kan göra färgläggningen i datorn också och printa ut hela modellen vädrad och klar?
Stellan Schroeder Englund
Sven-Åke Grufstedt

Inlägg av Sven-Åke Grufstedt »

Tekniken finns men det blir inget bra och skönt är det för det roligaste som finns är att ladda sprutan med lite Vallejo och bara njuta ;)

S-Å
Andreas Grewin
Kontakt:

Inlägg av Andreas Grewin »

Hääääftigt! :D
Sven-Åke Grufstedt

Andreas Grewin skrev:Hääääftigt! :D
Tack Andreas!!!

Ska börja pilla lite med figurer i veckan som kommer så det tar nog en stund innan jag har nått nytt att komma med...

S-Å
Sven-Åke Grufstedt

Henrik R skrev:Skit snyggt!! helt otroligt! Du klassar dig in som byggöverste på heltid. Om du någonsin ska skapa dig en byggarmé så är jag klar för mönstring och följa dina order! :-)
Hehe men då måste jag avskeda mina små vättar som sköter allt byggande och målande åt mig... :lol:

S-Å
Sven-Åke Grufstedt

Hej Igen!

Gjorde en snabb skiss av byggnaden som korgarna utgår ifrån i datorn. Kommer att använda 3D modellen för att göra 2D ritningar för att lättare kunna skära ut delarna i plast och trä...

Ja ni läste rätt, byggnaden blir gjord på det gamla hederliga viset eftersom...

1. Bara raka linjer, borde jag klara av :P

2. Det är svårt att få fram trovärdiga strukturer med 3D printning, alltså betong och trä. Sparar mig från dubbelt arbete (tror jag) :roll:

3. Punkt 1 och 2 verkar ganska vettiga (kom på dom själv)...

mvh

S-Å

Bild

Bild
Skriv svar