Where Eagles Dare ( Mer svammel på sid 8 )
Re: Where Eagles Dare ( Nu med Fönster sid 6 )
Som vanligt imponerande! Blir intressant att följa kabinens vidare öden! Utöver det verkar det intressant med 3Dprintertekniken!
//BjörnK
//BjörnK
Re: Where Eagles Dare ( Målning av vagn påbörjad sid 5 )
Vid ett tillfälle så är ju all tre snubbarna igång och sparkar, hackar och smockar på. Du får karva en isyxa i 1/72.Sven-Åke Grufstedt skrev:Hade också funkat men jag känner att det är en större utmaning att få till dynamiken i slagsmålet på vagnens tak... Vi får se, kanske det inte kommer och funka och då kan ju alltid din idé bli min plan BUrban Gardini skrev:Varför inte sekvensen när Burton och Eastwood sitter överst på vagnen på väg upp till Örnnästet? Det skulle ju också vara en läcker scen.![]()
S-Å
Stellan Schroeder Englund
Karva en isyxa? Så väldigt 2011... Uppenbarligen skall man rita en yxa i ett 3D program och printa ut den!
Ärligt talat - jag är grymt impad och vill gärna veta mer om program och metoder. Även jag har en plan...
Ärligt talat - jag är grymt impad och vill gärna veta mer om program och metoder. Även jag har en plan...
Skit snyggt!! helt otroligt! Du klassar dig in som byggöverste på heltid. Om du någonsin ska skapa dig en byggarmé så är jag klar för mönstring och följa dina order! 

Old school, Björn, old school.Björn G skrev:Karva en isyxa? Så väldigt 2011... Uppenbarligen skall man rita en yxa i ett 3D program och printa ut den!
Appropå skriva ut sakerna, man kanske kan göra färgläggningen i datorn också och printa ut hela modellen vädrad och klar?
Stellan Schroeder Englund
-
Tekniken finns men det blir inget bra och skönt är det för det roligaste som finns är att ladda sprutan med lite Vallejo och bara njuta 
S-Å

S-Å
-
- Kontakt:
-
Tack Andreas!!!Andreas Grewin skrev:Hääääftigt!
Ska börja pilla lite med figurer i veckan som kommer så det tar nog en stund innan jag har nått nytt att komma med...
S-Å
-
Hehe men då måste jag avskeda mina små vättar som sköter allt byggande och målande åt mig...Henrik R skrev:Skit snyggt!! helt otroligt! Du klassar dig in som byggöverste på heltid. Om du någonsin ska skapa dig en byggarmé så är jag klar för mönstring och följa dina order!

S-Å
-
Hej Igen!
Gjorde en snabb skiss av byggnaden som korgarna utgår ifrån i datorn. Kommer att använda 3D modellen för att göra 2D ritningar för att lättare kunna skära ut delarna i plast och trä...
Ja ni läste rätt, byggnaden blir gjord på det gamla hederliga viset eftersom...
1. Bara raka linjer, borde jag klara av
2. Det är svårt att få fram trovärdiga strukturer med 3D printning, alltså betong och trä. Sparar mig från dubbelt arbete (tror jag)
3. Punkt 1 och 2 verkar ganska vettiga (kom på dom själv)...
mvh
S-Å

Gjorde en snabb skiss av byggnaden som korgarna utgår ifrån i datorn. Kommer att använda 3D modellen för att göra 2D ritningar för att lättare kunna skära ut delarna i plast och trä...
Ja ni läste rätt, byggnaden blir gjord på det gamla hederliga viset eftersom...
1. Bara raka linjer, borde jag klara av

2. Det är svårt att få fram trovärdiga strukturer med 3D printning, alltså betong och trä. Sparar mig från dubbelt arbete (tror jag)

3. Punkt 1 och 2 verkar ganska vettiga (kom på dom själv)...
mvh
S-Å