japp.....Provar en gång till efter påtryckning från kompisar.....
Då ska vi se...detta var mkt nytt för mig detta bygge av ett diorama...
Mina första figurer, service enhet, bil, samt dioramabasplatta......på det min första stora erfarenhet av resin med....alldrig pysslat m detta förut, det har varit mkt roligt mm...
Figurerna var från verlinden, de var riktigt dåliga gjutningar på dem i detaljer mm, ögonen snett osvh, listan är mkt mkt lång, servicevagnen från Verlinden likaså men något bättre.
Färgerna jag använt är Vallejos samt Tmaiyas, många egna blandningar på det mesta för o få rätt tonkänsla i färgerna, figurerna var en blandning av Vallejos akrylfärger samt mkt oljefärger....
Mkt scratch, plankorna är av balsaträ mm utskurna till plankor, gips, spackel, blomjord, sand från en djuraffär, en lång lista...vädringen anvädes bla tamiyas färger samt slorys och indian ink.......
Dioramas kommer jag helt klart göra igen.....Denna är min MK 1 i dioramas, och får namnet 12.1 (kärran e 12 och 1 är mitt första diorama), då jag numrerar mina byggen efter återstarten för strax över två år sedan, (inte byggt på 19-20år)
har lärt mig massor med nya medium mm, lärt mig ex att bättre planering i ett tidigt stadium är ett måste, men svårt att veta då man inte pysslat m sånt här förut, figurerna helt klart en ny erfarenhet, det var banne mig riktigt svårt få till....jaja, mer figurer ska målas, med bättre modeller helt klart då Verlindens inte var så jäkla bra......men men....
Jaja nog tjatat om detta och över till bilderna.....

Yakis lite oskärpa....ska ta om den senare....
Lite vintage stuk....
Samt naturligljusbilder och utomhus finnes här.....lär mig kameran fortfarande, vitbalansen e inte lätt o motljus....
http://forum.largescaleplanes.com/index ... 694&page=1
/Mal