Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

japp...

Nu ska den där service vagnen fixas..

Som jag nämde....hur de packar saker, allt var nerslängt i en o samma påse, en stor del som en klots bland de ömtåliga, såklar en del var trasiga, har nu reparet o putsat dem, samt fyllt igen några små luftbubbelhål i resinet,

redan monerat litegrand..

Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp, Mera gjort....

Nu monterat på alla klykor, kranar mm, så mkt som går utan att den är omöjlig att jobba med, som nån kanske noterar ingen preshade, neps, ingen ide, iom roströdbrunprimer e rätt mörk o jag kommer låta en vädring ta hand om detta samt köra med florys genom abn, så det blir naturligt...

Trust me on this one.... yepp, rostigt kommer det o bli....o slitet....
Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp.....

Rosthögen till servicevagn är nästan klart......men huvud chippingen är klar....sen ikväll ska klarlack på, sen börjar vädringen...

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Jag blev precis klar med min servicevagn....

Bild

/Mal

ps Edit.
Mals Adventures finns på IPMS götet samt LSP i fortsättningen. då det är ganska dött o trött på STLM IPMS, orkar inte posta här mer, iom booring, testade än engång för 2 år sen.....på förfrågan från Rebell Hobby om att prova här en gång till
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Ja, postar man mitt i semestertider så blir det gärna lite dött. Lycka till i fortsättningen.
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Det är ju inte så många som sitter framför datorn nu på sommaren ....
Jag skulle helst göra något annat men med brutet ben blir man lite begränsad ....
Snyggt byggt och målat :-) servicevagnen ser ju inte så stor ut ...
/ Robin
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

japp.....Provar en gång till efter påtryckning från kompisar.....

Då ska vi se...detta var mkt nytt för mig detta bygge av ett diorama...

Mina första figurer, service enhet, bil, samt dioramabasplatta......på det min första stora erfarenhet av resin med....alldrig pysslat m detta förut, det har varit mkt roligt mm...

Figurerna var från verlinden, de var riktigt dåliga gjutningar på dem i detaljer mm, ögonen snett osvh, listan är mkt mkt lång, servicevagnen från Verlinden likaså men något bättre.

Färgerna jag använt är Vallejos samt Tmaiyas, många egna blandningar på det mesta för o få rätt tonkänsla i färgerna, figurerna var en blandning av Vallejos akrylfärger samt mkt oljefärger....

Mkt scratch, plankorna är av balsaträ mm utskurna till plankor, gips, spackel, blomjord, sand från en djuraffär, en lång lista...vädringen anvädes bla tamiyas färger samt slorys och indian ink.......

Dioramas kommer jag helt klart göra igen.....Denna är min MK 1 i dioramas, och får namnet 12.1 (kärran e 12 och 1 är mitt första diorama), då jag numrerar mina byggen efter återstarten för strax över två år sedan, (inte byggt på 19-20år)

har lärt mig massor med nya medium mm, lärt mig ex att bättre planering i ett tidigt stadium är ett måste, men svårt att veta då man inte pysslat m sånt här förut, figurerna helt klart en ny erfarenhet, det var banne mig riktigt svårt få till....jaja, mer figurer ska målas, med bättre modeller helt klart då Verlindens inte var så jäkla bra......men men....

Jaja nog tjatat om detta och över till bilderna.....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Yakis lite oskärpa....ska ta om den senare....

Bild

Bild

Lite vintage stuk....

Samt naturligljusbilder och utomhus finnes här.....lär mig kameran fortfarande, vitbalansen e inte lätt o motljus....
http://forum.largescaleplanes.com/index ... 694&page=1

/Mal
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Förstklassigt som alltid!
Live & let dry.
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Beautiful!
Charles King
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Hej Mal!

Mycket snyggt bygge!

Jag håller med de andra, under somrarna är det ganska dött på forumet, och den här sommaren när det har varit så varmt så kan jag i allafall säga att jag inte har suttit speciellt mycket vid datorn/surfplattan. Har inte heller byggt något under hela sommaren, kom precis igång igen förra veckan.

Brist på svar är inte ett tecken på bristande intresse, alltså.

Skitsnyggt, som sagt, men bara en fråga: varför springer piloten? Den andra snubben verkar ta det ganska lugnt :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar