Kongo M113 - basplatta+fordon "preview" s.45

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Kongo M113 - interiör klar (90%) -s5

Inlägg av Erik_G »

"CARC (Chemical Agent Resistant Coating) is a paint used on military vehicles to make metal surfaces highly resistant to corrosion and penetration of chemical agents. - See more at: http://www.publichealth.va.gov/PUBLICHE ... q9Vuw.dpuf"

Giftiga saker tydligen, men de ska underlätta vid sanering från kemiska stridsmedel.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Tackar Erik!

Man lär sig något nytt med varje bygge! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Bizarre
Kontakt:

Inlägg av Bizarre »

fantastisk interior, Sven!
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Roman!

Grattis förresten till dina framgångar i Moson - jätteroligt! :-)
"Svenne-Kongo"

Bizarre
Kontakt:

Inlägg av Bizarre »

takk, det var kul erfaring!
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Super Snyggt, mycket realistisk inredning. Ska bli intressant att se den med belysning.
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tackar Anders!

Hoppas nu att ni inte har för höga förväntningar på belysningen, det är mer effektfullt än att man ser mycket av detaljerna i mörkret (då får man ta fram ficklampa istället :-) )
"Svenne-Kongo"

SvenYoung

Kongo M113 - packning påbörjad s7

Inlägg av SvenYoung »

Hej igen!

Ja, nu har man varit hemma ensam med lillan hela helgen, så det har inte blivit överdrivit mycket tid i hobbyrummet, men lite har hänt i allafall..

Nu är packningen som skall sitta på vagnen's högra sida på plats. Har inte bestämt mig om detta skall räcka, eller om det blir lite mer prylar men har heller ingen avsikt att bygga upp packningsberg, men lite mer variationen kan vara bra.

Jag har inte packat ända in i hörnet, längst in är det nämligen en "död vinkel" som knappt syns från något håll. Synd att slösa på packningar. Dessutom sitter det en snygg skylt på väggen där som jag inte ville täcka över. :-)

Ni som är M113-kunniga observerar att i hörnet längst in brukar det sitta ett värmeaggregat. Detta är borttagbart, och jag gjorde ett antagande att värmeaggregat inte behövdes i Kongo's klimat. Visst, det kan bli kallt i Afrika också, men tveksamt att kupévärme behövs.

Har inte riktigt bestämt mig om jag skall ha det lilla svenska märket kvar på ena ryggsäcken, men det ger lite extra färg till det hela. Skall fundera lite på det.

Den blåa hjälmen börjar bli bekant nu tror jag, jag har en sådan med på alla mina Kongo-fordon och givetvis skall det vara en (eller kanske tom två?) här också :-)

Remmar för att hålla allting på plats kommer, vid nästa uppdatering skall all packning vara klar i hela vagnen.

Bara en bild den här gången alltså.

Tack för titten!
Sven

Bild
Senast redigerad av SvenYoung den 27 apr 2014, 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

Robin Nilsson

Re: Kongo M113 - packning påbörjad s7

Inlägg av Robin Nilsson »

Hur stor besättning var det i vagnen? Ska alla ha varsin ryggsäck och "sjösäck" eller hade de bara stridspackning och det nödvändigaste i vagnen och resten i trossen nånstans ?
/ Robin
SvenYoung

Re: Kongo M113 - packning påbörjad s7

Inlägg av SvenYoung »

Tackar Robin,

Tror det var 4 man i besättningen, men jag kommer alltså inte att bygga upp stora "varuberg" i vagnen. Är det inte 4 av vardera packningssort i vagnen, så överlever nog jag (och de) :-)

Dessa vagnar var inte ute på vecko-patruller (snarare dagsturer) så jag kanske tom har överpackat redan nu.Vi får anta att de där stora sjösäckarna innehåller grejor till närmaste byn :-)

/S
"Svenne-Kongo"

Skriv svar