Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...
Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...
Och jag som tyckte 2mm glipan på en av min Stukas vingar var extremt.. du har ju fått spackla snudd på vartenda hörn! :O
Bra jobbat dock, ser snyggt och prydligt ut.
Bra jobbat dock, ser snyggt och prydligt ut.
Live & let dry.
Såhär blev det till slut (nästan i alla fall, ett pitotrör tillkom på fenan efter att modellen var fotograferad...)
Den plockade faktiskt ett Särskilt Hedersomnämnande i helgen, inte så illa...

Då var det bara tvåsitsaren kvar, arbete pågår...
Hälsningar
Magnus
Den plockade faktiskt ett Särskilt Hedersomnämnande i helgen, inte så illa...

Då var det bara tvåsitsaren kvar, arbete pågår...
Hälsningar
Magnus
-
Den blev väldigt fin, vädringen gjorde susen!
Missade det mesta på borden i helgen, så även denna. Får bli C4...
Missade det mesta på borden i helgen, så även denna. Får bli C4...
Ruggigt fin Magnus! Såg den ju på 08 och jag tyckte om den vid första ögonkastet. 

Anders och Henrik! Kul att den uppskattades!
Här kommer en uppdatering på tvåsitsaren... I vindrutan fanns det en liten linje som jag trodde kom från gjutningen och skulle gå att polera bort. Det visade sig när jag skulle montera vindrutan i veckan att det inte var något som var poleringsbart: det var en spricka... Jag har mailat Airfix som lovat skicka en ny så fort de får in dem, de har just nu varken delar eller byggsatser. Så den här får vänta ett tag nu...

Grön/grå fälltankar klara och huvar (de delar som var hela...) maskade!
Hälsningar
Magnus
Här kommer en uppdatering på tvåsitsaren... I vindrutan fanns det en liten linje som jag trodde kom från gjutningen och skulle gå att polera bort. Det visade sig när jag skulle montera vindrutan i veckan att det inte var något som var poleringsbart: det var en spricka... Jag har mailat Airfix som lovat skicka en ny så fort de får in dem, de har just nu varken delar eller byggsatser. Så den här får vänta ett tag nu...

Grön/grå fälltankar klara och huvar (de delar som var hela...) maskade!
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Jobbigt... Även för oss som följer detta bygge med spänning. Blir det något annat i väntan på?
Det går ju inte att sitta och rulla tummarna medan Airfix värmer upp plastsprutan... Det blir något mycket oMagnuskt: ett dubbelt Phantom-bygge! Stay tuned, första maj får man börja bygga enligt hövdingen för bygget borta på Aeroscale!Björn Fransson skrev:Jobbigt... Även för oss som följer detta bygge med spänning. Blir det något annat i väntan på?
Hälsningar
Magnus
Tråkigt med rutan Magnus! ska bli intressant med Phantom x 2
-
- Kontakt:
Phantom... Jösses! Åtminstone en är väl ändå brittisk...? En sån skulle t o m jag kunna tänka mig. Någon gång. 

Njae, en dylik existerar redan i vitrinen här på Fraggelberget...Björn Fransson skrev:Phantom... Jösses! Åtminstone en är väl ändå brittisk...? En sån skulle t o m jag kunna tänka mig. Någon gång.

Så det blir något annat denna gången... Har just läst Robin Olds biografi och så har jag snubblat in lite på Konsumbygge också... Nyfikna

/M