Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag har Focke-Wulfat rätt mycket på sistone men det går lite segt när man måste göra tripplar (och ibland dubbeltripplar...) av allt. Landställen är målade och nästan klara, samma gäller hjulen. Men nu kände jag att jag var så vilse i detaljerna att det var dags att göra något annat: lite vädring är alltid trevligt...
Luftwaffe var nog ingen rolig firma att jobba på i början av 1945 så jag satsar på "doom-and-gloom" på D-9:an. Smutsigt, regnigt och tråkigt...
Som vanligt blir jag paff när jag ser modellen i den här förstoringen, det var väldigt vad doomy det blev ! Jag får ta en runda med sprutan och tona ner eländet lite tror jag... De där splottarna var inte så snygga heller men de avlivar vi också med sprutan!
Välkommen in i vi-som-gärna-vädrar-på-lite-extra-klubben. Tona inte ner för mycket, bara. Ser fint ut! Luftwaffe lär ju inte ha ägnat sig särskilt mycket åt finputsning 1945.
Ser finfint ut. Håller med om att motivationen för att gnida på lacken knappast var så hög i början av -45 men jag gillar det nuvarande utseendet. Vet inte hur mycket strider de deltog i under denna tid eftersom det var svårt att få fram bränsle, ammunition m.m.
Som kuriosa kan ju nämnas att de 190or (D9 och D11) ur JV44 som var placerade vid Ainring under våren -45 hade väldigt lugnt. En av killarna sköt ner en P47 som han stötte på av misstag men i övrigt så var de andra aldrig i strid.
Kalle! Kärrorna blev nog mest skitiga av att stå parkerade och underhållas utomhus. Men jag kan ju ta det lite lugnt med sot från kanonerna och soppaspill för att markera bristen på både strid och bränsle !
magnusf skrev:Kalle! Kärrorna blev nog mest skitiga av att stå parkerade och underhållas utomhus. Men jag kan ju ta det lite lugnt med sot från kanonerna och soppaspill för att markera bristen på både strid och bränsle !
Hälsningar
Magnus
Du har helt rätt Magnus. En gråkall och slaskig marsdag var nog inte några ultimata förhållanden för den som tycker om att putsa Hursomhelst så tycker jag att du ska vädra den precis som DU tycker är snyggast. Jag gillar henne skarpt vad du än hittar på