Harrier GR7, Hasegawa 1/48 -färdig, varning massa bilder!
Re: Harrier GR7, Hasegawa 1/48
hehe, kanske är olika Johnson vi pratar om. Vilket använder du?
Detta kör jag med:

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Ok, jag kör med Pledge oxå, och jag tycker den luktar fullgubbe ärlig talat 
Nu vet jag inte om det skilljer sig mellan flarrorna, men min heter exakt: Pledge Extra protection för plastgolv. urk.

Nu vet jag inte om det skilljer sig mellan flarrorna, men min heter exakt: Pledge Extra protection för plastgolv. urk.
Tycker det har en frisk doft och angenäm boquét 

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

haha ja! Nånting att ha på sig när man går på afterwork!
Vädring!!!
Hur man övervädrar en flygmaskin
JAg börjar med en tunn wash som jag plaskar på med en brad pensel, den ska krypa ner i panellinjer och andra skrymslen och vrån, dessutom ska det fungera som ett filter som jämnar ut målningarbetet under.
Washen stannar på tills den är något så när torr...

sedan torkar jag av den i vindriktingen (i.e framifrån och bak) med en bit bomullstyg.

Sedan lite regn streaks...för detta använder jag dessa oljefärgerna

Duttar lite från varje tub på en improviserad palett.

Sedan doppar jag bara en pensel i lacknafta och doppar i oljefärgerna, sedan duttar jag massa pricakr över hela ytan..hehe ser kul ut

Sedan torkar jag av i regn riktningen...alltså ovansidan och undersidan torkas framifrpån och bal medans sidorna torkas rakt ner.
Jag torkar av så mycket det går, ingen thinner används.

Sedan är det dags för allehanda skitränder
Oljespill och allmän skit och sot! NU duttar jag specifika färger på specifika platser och torkar inte bort helt och hållet...det ska bli tydliga ränder och de ska anpassas efter vad som finns runtikring..utblåsoch annat.
Lite kreativitet e br a här!

Här är vädringen klar och modellennhar mattlackats...

Allt som e kvar nu e slutmonteringen och sedan ska det fotas!
Limma lugnt!
Hur man övervädrar en flygmaskin

JAg börjar med en tunn wash som jag plaskar på med en brad pensel, den ska krypa ner i panellinjer och andra skrymslen och vrån, dessutom ska det fungera som ett filter som jämnar ut målningarbetet under.
Washen stannar på tills den är något så när torr...

sedan torkar jag av den i vindriktingen (i.e framifrån och bak) med en bit bomullstyg.

Sedan lite regn streaks...för detta använder jag dessa oljefärgerna

Duttar lite från varje tub på en improviserad palett.

Sedan doppar jag bara en pensel i lacknafta och doppar i oljefärgerna, sedan duttar jag massa pricakr över hela ytan..hehe ser kul ut

Sedan torkar jag av i regn riktningen...alltså ovansidan och undersidan torkas framifrpån och bal medans sidorna torkas rakt ner.
Jag torkar av så mycket det går, ingen thinner används.

Sedan är det dags för allehanda skitränder

Lite kreativitet e br a här!

Här är vädringen klar och modellennhar mattlackats...

Allt som e kvar nu e slutmonteringen och sedan ska det fotas!
Limma lugnt!

Härligt Janne! Gillar din Harrier!! Detta projekt har gett mig mycket intressant läsning och själva bygget är ju i hästväg grymt. Ska bli mycket kul och se modellen klar på !
Tack Henrik 
Förhoppningsvis får jag klar den i helgen

Förhoppningsvis får jag klar den i helgen

Så ja, äntligen klar!
Jag hade några sista sekunden bekymmer dock... I använde dekalen för sprängsnöret i huven...ser inte fint ut
JAg provade att doppa huven i johnson en gång till men det hjälpte inte, ser fortfarande hemskt ut..lär inte bli någon prisvinnare detta
Här är bilderna.... rätt många som vanligt, akta er ni med telefon modem

Detta om detta!
JAg skulle egentligen använt en blå bakgrund till HArriern men jag hade bara den grå...så bilderna blev aningen dunkla
Limma lugnt!
Jag hade några sista sekunden bekymmer dock... I använde dekalen för sprängsnöret i huven...ser inte fint ut

JAg provade att doppa huven i johnson en gång till men det hjälpte inte, ser fortfarande hemskt ut..lär inte bli någon prisvinnare detta

Här är bilderna.... rätt många som vanligt, akta er ni med telefon modem

Detta om detta!
JAg skulle egentligen använt en blå bakgrund till HArriern men jag hade bara den grå...så bilderna blev aningen dunkla

Limma lugnt!

-
Re: Harrier GR7, Hasegawa 1/48 -färdig, varning massa bilder
Hatten av Janne, mycket fin Harrier!! Mycket inspirerande!
/ Pekka
/ Pekka