F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: F-51D Mustang i 1/72 i sin rätta färg.

Inlägg av easy_company »

Gabriel skrev:
easy_company skrev: Du räddade mig nu Gabriel med dina hökögon, du har så rätt. Jag måste flytta fästena bakåt för jag kollade med bomberna och då stack dom ut lite för mycket där landningsstället är :oops: . Tackar! :)
Jag tror snarare att de skall flyttas ut mot vingspetsarna istället. Bomberna bör sitta under kulsprutorna:
Bild

/Gabriel
Japp, under kulsprutorna ska dom sitta.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

easy_company skrev:Henrik 0-2 Gabriel Jag menade ju under kulsprutorna ;) Skulle kolla så du var med bara.... :D
Då säger vi så... ;)

/Gabriel
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Roligt att se hur modellen börjar vakna till liv!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
easy_company

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:Roligt att se hur modellen börjar vakna till liv!
Mvh. André
Riktigt skoj att du följer mitt projekt Andrè och ja, nu är vi på finalhalvan.
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Jag tog bort fästena som satt helt galet och nu blir det lite bättringsarbete för att sedan sätta dem under kulsprutorna där de ska sitta :D
Bild
/Henrik Persson
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: F-51D Mustang i 1/72 justeringsarbete pågår!

Inlägg av magnusf »

Kämpa på! Jag brukar ge upp när jag gjort något som jag själv upplever som "fatalt" men oftast är det inte så himla jobbigt att fixa till...

Hälsningar

Magnus
easy_company

Inlägg av easy_company »

magnusf skrev:Kämpa på! Jag brukar ge upp när jag gjort något som jag själv upplever som "fatalt" men oftast är det inte så himla jobbigt att fixa till...

Hälsningar

Magnus
Ja vi kämpar på Magnus, ja jag var lite osäker på hur bra vallejos färg går att bättra men det var inga större problem och det kommer foton på bättringarna senare.
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Justeringsarbetet är klart så nu kan det här projektet gå vidare, det gick bra att flytta fästena och bättra färgen efter jag slipat ytan med ett fint sandpapper.
Bild
/Henrik Persson
Andre B.
Namn: Andre

Re: F-51D Mustang i 1/72 justeringsarbetet klart!

Inlägg av Andre B. »

Förlåt Henrik men sakna förgasarintaget precis bakom/under spinnern på din modell? nyggt jobbat med flytten av fästena! :)
Får säga att jag vrider och vänder på rätt många modeller. Men få modeller känner jag för att bygga som just Mustanger. Nästa bygge har i tanken handlat mycket om den RAF Mustang som "landade" på Getterön utanför Varberg i slutet på kriget. Samtidigt är en israelisk maskin väldigt intressant med. De tär rätt kul att kunn afölja en smakin med fårn urspunget under kriget via svenska flygvapenet, Israel och vdare...
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
easy_company

Re: F-51D Mustang i 1/72 justeringsarbetet klart!

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:Förlåt Henrik men sakna förgasarintaget precis bakom/under spinnern på din modell? nyggt jobbat med flytten av fästena! :)
Får säga att jag vrider och vänder på rätt många modeller. Men få modeller känner jag för att bygga som just Mustanger. Nästa bygge har i tanken handlat mycket om den RAF Mustang som "landade" på Getterön utanför Varberg i slutet på kriget. Samtidigt är en israelisk maskin väldigt intressant med. De tär rätt kul att kunn afölja en smakin med fårn urspunget under kriget via svenska flygvapenet, Israel och vdare...
Mvh. André
Tackar Andrè :) Det lät intressant med den här RAF Mustangen tycker jag och den har ju kopplingar till Sverige så det skulle vara skoj att se och följa om du startade det projektet, angående förgasarintaget så finns den även på den här Mustangen om det nu inte möjligtvis är så att jag som är ganska ny på det här med flygplan har förväxlat förgasarintaget med något annat intag. Jag ska lägga upp ett foto på intaget så får du se om jag förstod dig rätt,
/Henrik Persson
Skriv svar