Z-31 Äntligen klar! Sid 5.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Z-31 Äntligen klar! Sid 5.

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket vackert, gillar färgsättningen /Lennart
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

magnusf skrev: Den här ser jämnare ut i finishen än de senaste du byggt och jag tycker INTE det är till en fördel. Det blir lite utslätat och diffust. Skrovet ser bra ut men överbyggnaderna ser lite detaljfattiga ut. Och det är där som jag gillar både washer och drybrushing - om det sedan ser verkligt ut kan man diskutera men det är en effekt jag gillar!

Å andra sidan så är det ju fortfarande BRA så det är inte där skon klämmer, ta med den till Stockholm så kan jag såga den på plats en sväng också :-) !

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman skrev:Snyggt gjort, herr fåtöljamiral!

Har dock svårt att avgöra hur de nya metoderna fungerat. Bilder gör sällan en modell rättvisa. Kan dock hålla med Magnus om att detaljerna kanske inte framhävs lika väl?
Jag är benägen att hålla med er. Det hade gått att ta fram ytdetaljeringen på bryggans framkant och på skorstenen.
Det verkar som jag får återvända till fadershuset och börja blaska med washer och torrpensla igen.

Uffe
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Ytterligare ett blötdjur till samligen! Stabilt Ulf! MEn jag tror jag är benägen att hålla med, bilderna ger en känsla av att den blir något "platt". MEN, ett riktigt fint bygge ochframför allt en wip-tråd som är lärorik, även för den mest inbitne pansarbyggaren!
Blir spännande att se den live!!!
//BjörnK
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack Björn!
Du får se henne på 08-OPEN.
Missa inte det spännande torpedbåtsrejset som började omedelbart efter jagarbygget.

Uffe
Skriv svar