Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6
-
- Kontakt:
Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 med tillbehör.
Smart! Hade gärna gjort samma med min MiG-23, men det var ju som sagt det där med kugghjulen... Men det är alltså så pass bra passform att vingarna inte blir "sladdriga"?
Det var det som var så bra, inte det minsta glapp, det var snarare en precisionpassning. Jag var lite skeptisk innan fastlimmning av ovandelen men det blev en trevlig överaskning efteråt.
-
- Namn: Henrik Persson
Ser otroligt bra ut Henrik, riktigt skoj att följa detta stora projekt 
/Henrik Persson

/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Tjoho! Jag har legat lite på latsidan sen Nyår. Men jag tog denna vecka mig i kragen och gjorde klart Bombkatten. Det är rätt mycket att tänka på när man bygger riktigt stora modeller. F-14 är komplex när det gäller att kunna hantera den upp och ned, samt på sidan. Mycket som jag borde ha gjort innan och efteråt. Den har varit svårt rent ut sagt. Däremot blev det nog som jag tänkt i alla fall. Jag ska ta och fota den när jag hittat ett bra ställe till den. Här kommer lite av de sista bygg bilderna.

Det finns bara ett ord som passar in på detta: Maffigt!!
Ett riktigt läckert bygge, och med den lasten blir hon ju bara för brutal! Mycket snyggt, ser fram emot bilder på den färdiga katten snart!
Ett riktigt läckert bygge, och med den lasten blir hon ju bara för brutal! Mycket snyggt, ser fram emot bilder på den färdiga katten snart!

Det här blir något att kolla in på Open! Få flygplan är så maffiga som Tomcaten!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Lennart Alvhult
Grymt snyggt Henrik! / Lennart
Urtjusigt fipplat! 

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Tjo! Ett tappert försök att göra fina bilder..Shit vad svårt den är att fota när den är så himla stor! Den får ju inte plats i fotolådan. Så det fick bli på en provisorisk platta, även där blev det svårt att få en hel bild på den. Jag kommer ta med den till 08-Open för den som vill se den. Jag kunde inte vända på den idag, så undersidan kommer jag fota i veckan. Här är lite bilder på den. "Vindriktningsnöret" i nosen är inte monterad, jag beställde en fin tvinnad mickotråd som jag tror kommer göra susen.
Jäkla uppladdningsplats av bilderna. Dem verkar komprimera bilderna riktigt hårt märker jag.

Jäkla uppladdningsplats av bilderna. Dem verkar komprimera bilderna riktigt hårt märker jag.