Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Jahop...

en hel del gjort idag, men det synns inte så mkt.

har fått reparera mkt mkt delar...nu vet jag fan varför nedsatt pris på modellen........nån jävel har väl suttit på den....jaja....

Tre av ramarna var trasiga, fronrutans ram var i 4 bitar, säkerhets fästet för reservhjulet var i två bitar, notera de var av på gjutstammen...

men nu har jag fått färg på allt, next stop klarlack o börja vädra.....

Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Allright.....

dörrarna klara....

Geeez jag älska Vitlimm, man har tid på dig att justera, lätt o ta bort set som pressas ut m tops varmvatten, o den får omgivningens färg o e matt....

tre dörrar på plats, en ska vara öppen, 

torrpassar för o se....blir bra alarm situation det här....en dörr är bara ditsatt med blåklet....

Bild

Bild

Det ska bli jordsprut/damm på nedre delen av chassit, inte första gången de haft bråttom

men sen senare iom allt ska blend in m diot.

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Alleight

modellens canvas kapell såg inge vidare ut....

första gången leka lite med folien från vinflaska, samt tunna strips av tesa tejp o ett par överblivna ets spännen, primern på....så ser det it nu.

kul det där m scratcha :D

Good enough for me.....duger gott...

Bild

Bild

/Mal
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Riktigt fin sufflett! Och resten också!

Hälsningar

Magnus
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Oj, vad jag gillar dynorna. Härligt realistisk känsla. Ska bli spännande att se hur suffletten blir när den är målad. Känn ingen press... ;)
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar......

Detta ä mitt första försök m scratcha tyg osv, alldrig testat förut, nångång ska vara den första lol...

e väldigt självkritisk sällan nöjd ush....e jag inte nöjd gör jag om, ofta redone tre fyra ggr....

Japp......kommit så här långt, inte färdigt än....mera vädring av canvasen,
inte eiktigt Mals Way än......

Men ni ser vart det barkar hän.....still glossy ;) men när mattlacken kommer på så.....

Bild

Bild

Jodå kommer bli lite blanks oljesmuts fläckar på plywood skivan bakom sätet med....satte dit tunn mahogny faneer, smutsat ner den, :)

Ps edit.

Jadå det där bommulsfibret kommer att avlägsnas...yep de är irrieterande eller hur när man pysslat m washer ;)

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp färdig m sufletten.

Oljefärger mkt subtilt, svart, sienna, umbra mfl....mattlacken, monterad.

Vädrat in lersmuts på golvet m florys dark dirt, skopade upp bottensatsen i en gammal flaska, perfekt gegga....samt vädrade in bakutrymnet mer...

Bild
Japp ni såg det också....handtaget gick av by mistake när jag geggade ner golvet m florys...gör en ny, easy peasy fixa ;)

Torrpassat på diot så färgtonerna passar m allt, så det inte ser konstigt ut, japp det gör de....
Vägen kommer att byggas upp lite mer, samt använda riktigt fin sand som köpts i en djuraffär.....

Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Klar....Min första bil som blev klar :D japp en erfarenhet rikare nu lol....

Ska vädras in med jordsplatter men närmare när den ska på diot....sen monteras delar, men det är i slutet...backspegel e mkt mkt ömtåliga, scratchat dem skruvar m handtag med.....

Bild

Bild

Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp nu Servicevagnen....

Den där servicevagnen...min första resinmodell för den delen med....så det blir en ny erfarenhet....

Fin box Verlinden ja....
Bild

Öppnar...YAKIES... hur i helvette packar dom, en stor klumdel som e aptung bland smådelar, skärpning Verlinden..........Hin Håle.....
Bild

Japp som jag visste redan när jag såg påsen...trasigt redan...fyfan e ju redan van..bilfan hade ju mkt delar som var trasiga av nån stor röv som suttit på den grrrrr....
Bild
Bild

Jaja....inget o hetsa upp sig över....nu Chiantivin och ost...yep de luktar Hin Håle illa men fasiken vad gooda de är ;)
Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp....

Vädrat om vägen på diot.

samt sista vädring av bilen...japp min första bil nånsin, får duga...men de var kul o bygga.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

/Mal
Skriv svar