Pbv302C

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
302C
Namn: Per Kjelltoft

Re: Pbv302C

Inlägg av 302C »

rogerjo1 skrev:Har beställt och väntar på denna vagn fast eldledningsvagnen, skall försöka mig på att sätta på dom extra skydden på utsidan av vagnen och bygga den som en KFOR vagn om jag bara hittar någon bild hur det tornet ser ur med dom nya skydden på... Har hittils bara hittat en bild framifrån och det ser även ut som det sitter en låda längst bak på vagnen... Någon som har någon info eller bild på detta...?
Kul att höra Roger!
Menar du tilläggskydden på eldledningshuven? Har tyvärr inte sett några bilder på den. Jag har inte ens några foton på min stri-pebba från Kosovo.. :(
I övrigt har jag ju utgått från Thords Walk Around på 302C där du borde kunna kopiera det mesta eftersom de fotona är tagna på en KFOR-vagn. Du får lite extra jobb med strålkastarna på framskärmarna, det ballistiska skyddet över kylluftgallret, nya baklyktorna och prismorna i bakdörrarna.
Vart sitter lådan du pratar om?
Hoppas verkligen att snart få se lite byggtider från ditt kommande projekt!!
Med vänlig hälsning,

Per
rogerjo1
Namn: Roger johansson

Inlägg av rogerjo1 »

Ja jag menar tilläggsskydden på eldledningshuven, har bara hittat en på nätet men det fotot är ju som sagt rakt framifrån...
Lådan eller vad det nu är för något som syns på fotot sitter längst bak bakom dom stora luckorna... Vet ej hur man lägger ut bilder här men vill du se bilden jag hittat så skicka mig ett mail och jag kan skicka dig bilden...

Skall börja på den så fort den kommer...
Dangerousdave
Namn: David Husberg

Inlägg av Dangerousdave »

Per vilken KS gjorde du? Jag var på KS06 och sen SWAFRAP

Dave
302C

Inlägg av 302C »

Då tjänstgjorde vi tillsammans David! Kul! :)
Jag jobbade ju som stribef 1 på operations på 06:an.
Var du på PL?
Med vänlig hälsning,

Per
Dangerousdave
Namn: David Husberg

Inlägg av Dangerousdave »

Eh? Ja? Jag var på PL, på sjukvård!

Vafan, liten värld det är då.. Lägg till mig på facebook e du snäll: David Husberg (hette Andersson då)

Dave
302C

Inlägg av 302C »

rogerjo1 skrev:Ja jag menar tilläggsskydden på eldledningshuven, har bara hittat en på nätet men det fotot är ju som sagt rakt framifrån...
Lådan eller vad det nu är för något som syns på fotot sitter längst bak bakom dom stora luckorna... Vet ej hur man lägger ut bilder här men vill du se bilden jag hittat så skicka mig ett mail och jag kan skicka dig bilden...

Skall börja på den så fort den kommer...
Roger, om du har möjlighet att skicka bild på lådan så ska jag se om jag kan hjälpa (du får gärna skicka den du hittat på eldledningshuven också om du sparat den)

Ser verkligen fram emot att få se ditt bygge sen
Med vänlig hälsning,

Per
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Grymt bra jobb du gjort Per, gillar den skarpt. Jag var GRG-laddare i lumpen och tycker du fått till GRG:N mycket bra, ja hela vagnen är en fröjd för ögat.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
302C

Inlägg av 302C »

Oj! Tack Henrik!
Kul att du gillar både grg & resten. om du som gammal grg-skytt är nöjd så är jag nöjd!
Hoppas du kommer på 08 för då får du spana in min senaste skapelse. ;)
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

Kul att ställa upp bredvid varandra..

Bild
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Vilken drömbild! Önskar att man själv hade fått ihop två stycken Pebbor på det här viset (det lär dröja haha).

Bra jobbat Per.!

Som jag skrev i Ingvar's CV90 tråd, ni har båda visat vad som krävs för att måla vitt på ett övertygande och levande sätt. Ingen lätt sak att göra.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar