Vänner! Ursäkta svarslatensen, ska försöka skärpa mig 2025! Tack för vänliga omdömen och Anders, färgskav: jag har inget som funkar riktigt bra. Jag försöker måla men det ser oftast inte så himla bra ut, den här gången använde jag färgpennor från AK och det blev inte heller speciellt bra. När jag tvättade bort färgen så såg det som var kvar dock mycket bättre ut så det fick vara kvar

! Ser bättre ut på bild än i verkligheten men nåja... Kanske ska prova med aluminium under och chipping fluid, har en sådan flaska stående sedan ett gäng år tillbaka som jag aldrig provat!

Som sagt tidigare, det finns en outsinlig trave av Eduard-boxar här på Fraggelberget. Det här är ytterligare en!

Jag har hunnit en bit på väg. Och det där sidrodret är ett av Neils gamla trick, se till att någon liten del blir klar som inspiration för resten av bygget. I det här fallet ett sidroder till en italienare, målad i ett avvikande och sent kamouflage från resten av maskinen!

De röda plupparna kommer från en Royal Class G-10-boxning (sorry, ni kommer inte undan, vi har fortfarande inte ens kommit fram till Churchills "the end of the beginning"

) och är laserskurna masker i något skum(t) material. Ska bli kul att testa, med lite tur kan man spara och återanvända dem. Till den aldrig sinande strömmen av 109:or

!
Hälsningar
Magnus