Jag tycker mest det är synd att du lagt ner så mycket krut på tex boogierna med nya fjäderpaket o så och sedan inte byter ut det som är absolut sämst i modellen, det som sticker ut mest, nämligen banden.
Även om du placerar Carriern "i en bottenplatta" så kommer övre delen av banden att synas så problemet kvarstår liksom, såvida du inte tänkte sänka den längre ner i myren men då hade du väl inte detaljerat upp booogierna.
MK har gjort ett set med "länkförlänk" band, dessa kan ju dock knäcka vem som helst men man kan ju tex montera ihop, sej, en dm av banden o sedan gjuta upp dessa längder i resin. I MK sats finns även nya drivhjul i vitmetall med rätt antal taggar.
Resicast vet jag säljer dylika "längder" men jag kan inte hitta dom just nu på deras hemsida men iom att dom har konverteringsstser till Carriers som innehåller dessa längder så kan du kontakta Graham på resicast, han säljer ofta delar löst.
Även IMA (International Models Asia har ett set för en billig peng, kanske det bästa alternativet? Har dock inte sett det live själv:
http://www.imaco.com.hk/cgi-bin/prod.pl/iscale/35
Om du vill ha lite MK länkar kan du få av mej (vill dock ha dom tillbaks efter att du monterat ihop dom).
Öken-Erik
Universal Carrier, Fyndet på myren, BAND PÅ!
Re: Universal Carrier, Fyndet på myren, BAND PÅ!
Jajaja, det var väl då ett evinnerligt tjatande av Dr Erich. Hittade till slut Resicasts egen hemsida efter en del pyssel men tyvärr går det inte att förstora bilderna trots att det tydligen ska vara klickbart. Hela sidan verkar seg på något vis. Banden kostar 10 Euro. En firma i polen bistod dock med hjälpen http://www.saharahobby.pl/49_resicast Det kanske blir en hel handfull band i posten framöver, vem vet.
IMA hade en himla massa fina saker, bla en Carrier med 2 pundare på. Jag förstår att du dreglar över allt men du kanske redan belånat huset för att köpa hela sortimentet? Det verkar dock väldigt plockigt med band uppdelade på et antal korta längder.
Akta dig så att jag inte sätter ihop banden, fotar, plockar isär dem och skickar tillbaka
Nåja, nu vet jag en del om utbudet, tack så mycket.
IMA hade en himla massa fina saker, bla en Carrier med 2 pundare på. Jag förstår att du dreglar över allt men du kanske redan belånat huset för att köpa hela sortimentet? Det verkar dock väldigt plockigt med band uppdelade på et antal korta längder.
Akta dig så att jag inte sätter ihop banden, fotar, plockar isär dem och skickar tillbaka

Nåja, nu vet jag en del om utbudet, tack så mycket.
Stellan Schroeder Englund
Ja, du gör som du vill naturligtvis, försökte bara ge konstruktiv kritik och vara hjälpsam inte menat som "tjat".
Öken-Erik
Öken-Erik
Snyggt jobbat, Stellan, roligt att se färgnyanserna växa fram.
Kan dock hålla med Erik, modellen skulle lyftas till skyarna med korrekta band. Banden är den enda riktigt stora missen i Tamiya's u/c modeller, synd att de inte passade på att fixa detta när de återsläppte u/c:n i olika versioner.
Hojta till om du vi testa Resicasts band, jag har en sats som du kan få. Innebär tyvärr att du får bända loss Tamiya's drivhjul också (korrekta drivhjul i resin ingår i Resicasts bandsats). Säg bara ordet, så åker de iväg i posten
Edit: Hoppsan, såg att jag är lite sent ute, var inte min mening att lägga mer eld i "band-diskussionen"
Kan dock hålla med Erik, modellen skulle lyftas till skyarna med korrekta band. Banden är den enda riktigt stora missen i Tamiya's u/c modeller, synd att de inte passade på att fixa detta när de återsläppte u/c:n i olika versioner.
Hojta till om du vi testa Resicasts band, jag har en sats som du kan få. Innebär tyvärr att du får bända loss Tamiya's drivhjul också (korrekta drivhjul i resin ingår i Resicasts bandsats). Säg bara ordet, så åker de iväg i posten

Edit: Hoppsan, såg att jag är lite sent ute, var inte min mening att lägga mer eld i "band-diskussionen"

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo