Landningsställen är ju bara för läckra.
Hehe! Man gör vad man kan. Helt rätt med washen! Det ser lite klent ut nu, åkte på att bättringsmåla den och glömde washeriet. Och det var i elfte timmen, i helgen åker mattlacken på. Nu får den här snart se till att vara klar. Du nämnde ju din anledning att speeda på Spitfirerna (heter det så i plural?), har samma anledning jag eftersom jag ska vara med i ett gruppbygge på Britmodeller där jag ska försöka få till en Mirage IIIB i 1/48 ur Eduards och Hellers lådor.magnusf skrev:Hallå! De där ställen fulpostade du en gång till bara för att knäcka mig. Och du lyckades... Nosställschaktet är också rätt anstötligt, och IR-spanaren. Ger du den en liten wash så sticker den ut lite ytterligare visuellt förresten (vilket den tjänar på tror jag).
Det här är för bra för att tillåta några halvmesyrer på slutet (själv är jag tvärt om, slarvig i början bara för att konstatera i slutet att om jag skärpt mig lite grann kunde det blivit riktigt braBjörn Fransson skrev:Tackar! Ett kul bygge är det, i högsta grad! Även om det just nu känns lite som om målsnöret flyttas fram hela tiden.
Jag har målat stege och pitotrör (och förstås även generatorn) själv. Det svarta på stegen är för övrigt penselmålat, vilket var att föredra framför att maskera. I alla fall om man heter Björn och inte Magnus.