Cockleshell heroes

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Re: Cockleshell heroes

Inlägg av Lerxzt »

Tack, jo kanske något lättklädd, men å andra sidan är det normalt inte vargavintrar i Bordeaux om jag är rätt underrättad.
Jo, du har nog helt rätt! Blir jättebra med kapten Schellfisch på däcket :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Horrocks
Namn: Johannes Linder

Inlägg av Horrocks »

Testar lite med en gubbe till, i detta fall en mer misstänksam matros med ficklampa. Egentligen en rysk matros som modifierats lite, men mössan är inte riktigt rätt. Konstigt nog fick man med en tysk MP 40 som beväpning. Ficklampan tillverkade jag av en överbliven lampa från något fordon och handtag av gjutstam.

Bild

Bild

Bild
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Ännu mer liv! *ler*
Nu blev det sommartid med. Vita mössor på sommaren och mörkblå på vintern. Ubåtskaptener hade dock ofta den vita mössan året om...
Tjusigt!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Horrocks
Namn: Johannes Linder

Inlägg av Horrocks »

Tack, figuren är inte riktigt klar ännu så jag får korrigera mössan tillsammans med magasinväska och annat som ska läggas till.
Skriv svar