Per! Tack! Jag tycker inte om dekaler men frågan är om jag är så förtjust i detta heller, det är ganska mycket jobb och jag vet inte om det blir SÅ mycket bättre (eller bättre överhuvudtaget i vissa fall

). Jag kanske ska nöja mig med en kompromiss nästa gång och hålla mig till att måla de riktigt stora dekalerna (vingarnas ovansidor) och de med mycket bärarfilm kring (registreringsbokstäverna) och använda dekaler till resten. Sedan är det ju givetvis guld värt att kunna maska de gånger det inte finns dekaler överhuvudtaget till något man vill bygga!
Ulf! Man måste ha något slags fixering som man sätter dit och sedan inte flyttar förrän allt är klart. I det här fallet så finns det en ytterring som vars innerdiameter är lika stor som rundelns ytterdiameter, den får sitta kvar så funkar den som en centrering när man byter maskeringen för de inre ringarna/pricken.
Behövs lite touch-up också (till exempel för den röda pricken på en av vingarna, färgen är hemblandad på måfå och det lilla som fanns kvar lät jag torka och slängde, ibland är man så briljant i sin tankeverksamhet att man blir rent häpen...) och ena rundeln på kroppen men där är det bara att lägga dit en mask som passar perfekt över rundeln och måla längs kanten.
En annan sak jag har problem med är färguppbyggnad kring kanterna på maskerna. Jag försöker vara noggrann och rikta sprutan från kanten och inåt men det blir alltid lite kanter i alla fall. Funderar på om jag på nästa bygge ska måla märkningarna FÖRST och sedan kamot som täcker bättre så man inte behöver lägga på så tjockt. Nåja, det går att putsa lite försiktigt på de där så det ordnar sig nog!
Hälsningar
Magnus