EE Lightning dubbelbygge!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: EE Lightning dubbelbygge!

Inlägg av Björn Fransson »

Spännande, vilken manick! Ser förbålt snyggt ut. Ser fram emot både det fortsatta bygget och dina fortsatta äventyr med denna nya, intressanta leksak.
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt bygge och en spännande maskin.
Jag ska också följa bygget och arbetet med din nya dekalersättare.
Personligen gillar jag inte dekaler, ju större de är desto värre.

Anders E
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Stellan! Precis som du skriver, vad gäller de där plottriga prylarna får man nog hålla till godo med dekaler även i framtiden men det är till stor hjälp om man kan bli av med de stora dekalerna!

Björn! I'll keep you posted :) !

Anders! Vi kan bilda klubb! Någonstans har jag dekaler till belgarnas F-16 med Spitfiren påmålad på ryggen. Jag har för mig att det är en enda hel dekal. Fy...

Bild
Jag har tuggat på lite till ikväll. Fena och rygg fick en omgång med vitt för ett tag sedan för att få en bra grund att lägga det blå på och även för att maskera fram vita bokstaven "A" och fin-flashen. Nu blev inte A:t riktigt bra, jag fick inte plottern att skära det snyggt hur jag än vred och vände på det. Något konstigt händer men jag lyckades inte klura ut vad. Nåja, jag har bättringsmålat förr så det får väl bli ett försök här också!

Bild
En omgång blått...

Bild
...och sedan kunde jag inte neka mig nöjet att pilla bort en del av maskerna. Fin-flashen får ligga kvar så ska jag måla rött imorgon!

Trevlig kväll!

Magnus
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Ser mycket bra ut.
Efter att ha skurit ut diverse masker för hand på dubbel maskeringstejp, kan jag verkligen se nyttan med en skärmaskin.
Kan man anlita dig för att skära ut masker?

Uffe
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Uffe! Hör av dig om du vill ha hjälp med något så kan jag säkert fixa det!

Hälsningar

Magnus
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack Magnus!
Uffe
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Lite fen-jobb ikväll!

Bild

Bild

Bild

Bild
Jag åker på att lägga en wash i övergången mellan ryggen och kroppen där maskeringen varit lite rasslig... Det är svårare än man tror att få till snygga och rena kanter i sådana hörn tydligen!

Trevlig kväll!

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Din fascination för att maska frivilligt är naturligtvis inte helt sund, men jädrar, vad snyggt det blir!
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Det är nog mer en indikation på min oförmåga att få till dekaler snyggt än en genuin glädje över masker :) !

Funkar gör det men det tar rätt mycket tid också...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Ja, jag tänkte på det. Petade på motsvarande dekaler på min grålle igår. Det gick nog lite snabbare. Fast frågan är om det blev bättre. Ska bli kul att se live!
Skriv svar