Ja, då sitter många av er nu och bygger, målar, vädrar till sista stund innan C4-Open. En annan tar det mer ro, blir ändå inget klart till helgen.
Nu har det gått sakteliga framåt i Churre-bygget och jag kände det var dags för en torrpassning av huvudkomponenterna i vagnen.
Har även passat på att bygga ihop utblåsgallren (från Voyager) och provpassar dessa också.
En hel del torrpassning har skett fram till nuläget, det var inte helt enkelt att mäta upp alla avstånd mellan komponenterna så de skulle sitta rätt i alla led.
Stellan, du undrade hur mycket av detta som kommer att synas. Tar man av bakre transmissionsdäcket/luckorna (som i bilderna nedan), blir det ungefär så här. Sämre blir det med dessa monterade så klart. Skall fixa en bild på det också så småningom, men jag tror bestämt att jag skall göra bakre däcket borttagbart, får se om det är görbart eftersom avgasrören/ljuddämparen överlappar lite i främre kant.
Insidan av utrymmet har klätts med vit styren för att få en bra yta att jobba på. Nästa steg blir att sätta tid alla nitar, kablage, stänger osv.
Främre brandväggen är också på plats nu, kommer att detaljeras ytterligare i nästkommande steg.
Så var det med det för det här gången, tack för titten!
Gallret med Voyagers instruktioner inklippta:
Provpassning: