Mellandagsutmaning: Airfix Lightning F.2A 1/72 - Klar
Re: Mellandagsutmaning: Airfix Lightning F.2A 1/72 - Klar
Herr.Björn! Slutresultat = Fenomenalt! OCh sen på kort tid också. Fast det där med Phantom. Undrar inte om britterna kände en viss lättnad att övergå till en robust fågel som Phantomen, från att ha åkt en rödspätta(Javelin) och som din fru även sade om EE:n, en gravid guppy. Som en britt lär ha sagt "never mention the...." ja resten kan man fylla i själv. 

Hann nyss kolla in filmerna du länkade till Björn! Den här https://www.youtube.com/watch?v=j3xVAxBM4RI var ju helt sagolik. Deckarjazzen var bara en extra bonus...
Blev faktiskt så inspirerad att jag plockade hem en av varje från Hannants, en F6 och en F2A...
Hälsningar Magnus
Blev faktiskt så inspirerad att jag plockade hem en av varje från Hannants, en F6 och en F2A...
Hälsningar Magnus
-
- Kontakt:
Tack, Henrik! Ja, det känns nästan så - även om de nog utåt ville hålla skenet uppe att Lightningen minsann var lika bra trots allt.
Magnus: Härligt! Ja, det är ändå en maskin som är svår att motstå. Jag fingrar lite både på F.6:an och på diton i 1/48, har redan en del extraprylar till den, hjulhus och även den beryktade stegen, tror jag. Dock vete sjutton om jag vågar börja nu, har redan alltför många andra planer som är tänkta att vara klara till Open. Så många modeller, så lite tid...
Finns det förresten ingen Lightning i 1/144?
Magnus: Härligt! Ja, det är ändå en maskin som är svår att motstå. Jag fingrar lite både på F.6:an och på diton i 1/48, har redan en del extraprylar till den, hjulhus och även den beryktade stegen, tror jag. Dock vete sjutton om jag vågar börja nu, har redan alltför många andra planer som är tänkta att vara klara till Open. Så många modeller, så lite tid...
Finns det förresten ingen Lightning i 1/144?
Revell har faktiskt en (som ser lite mystisk ut) och sedan finns/fanns det en modell från Welsh Models också som nästan säkert är en vacuumform. Men det blir bra nog i 1/72 för mig trots den senaste tidens böjelser
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Lennart Alvhult
Ett modellbygge med stjärn glans, strålande" resultat Björn
Lennart

Den där lådan får du vara rädd om. Om jag inte ser fel är det en rätt udda Lightning i sammanhanget på bilden...Björn Fransson skrev:Tack ska ni ha!
Magnus: Det är bara att börja bygga.Gissa förresten vad jag fick i julklapp av min tolvårige son?
Gossen vet hur man gör pappa glad!
//André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Hehe, den första batchen med lådor som snabbt blev ändrad...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
Oj vad snygg den blev, Lightningen kan man ju bara gilla och speciellt efter att ha sett din!
-
- Kontakt:
Tack ska ni ha!
Bilden är visserligen länkad från nätet, men min låda ser likadan ut, dvs den är ur den första batchen med sin tjusiga nytolkning av Lightningens utseende.
Bilden är visserligen länkad från nätet, men min låda ser likadan ut, dvs den är ur den första batchen med sin tjusiga nytolkning av Lightningens utseende.

Wingless Wings är kanske en ny tillverkare 

Stellan Schroeder Englund