Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jonaszett skrev:Eftersom jag jobbat något år med containrar och lastväxlarflak måste jag lufta lite synpunkter..
Bygget ser helt outstanding ut men utan ngn form av hophållande stöd i bakändan av containern kommer den aldrig att gå att frakta last i det…
En container utan bakre övre tvärbalken kommer i det närmaste ovillkorligen att fläka sidorna utåt.
ett spännband längst upp längst bak kan kanske rädda ekipaget till sin sista viloplats men utan kommer däcken garanterat att garnera landskapet…
Z
Tackar för din synpunkter. Bra man för lära sig mycket. Ska se vad jag kan hitta på. Jag bra gick efter inspiransion bilden. Såg ingen men, samtidigt jag tänkte inte så långt eller. Tack för din tips.
jonaszett skrev:Eftersom jag jobbat något år med containrar och lastväxlarflak måste jag lufta lite synpunkter..
Bygget ser helt outstanding ut men utan ngn form av hophållande stöd i bakändan av containern kommer den aldrig att gå att frakta last i det…
En container utan bakre övre tvärbalken kommer i det närmaste ovillkorligen att fläka sidorna utåt.
ett spännband längst upp längst bak kan kanske rädda ekipaget till sin sista viloplats men utan kommer däcken garanterat att garnera landskapet…
Z
En annat sak som jag ville säga. Jag tror nog att de där punkter du nämnde, skulle också vara svetsats. Så tror nog att det skulle hållas. Det är min tanke eftersom där finns ingen rep eller sånt på den riktiga last i bilden. Så kan man också tanke.
Hi Charles. Another stunner. You have an amazing eye for detail and colour, as these models hit the spot every time. You´ve always had a taste for the little more unusual .... and your models always remain very memorable. Something we can all learn from there. The only constructive feedback I have to offer, is that the tyres themselves all look pretty new. These could have been weathered more to help the overall concept. How does one weather vinyl/rubber tyres? Havent a clue as I usually replace with resin as they are so hard to work with.
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
Thank you Frank. Yeah. I know about the tyre issue. I managed to do some but decided I will put a net over thw container to hide some of them, which are worn show through. Appreciate your feedback and inspirational comment. See in in April.
OK. Nu är draget med nätet. Jag är inte riktigt oro för det korrekta sättet att göra fästena. Som ni kan se, om man måste vara så bekymrade över de begränsningar av hur nätet bör knytas så är det bara ta en titt på hela drag som helhet; då nätet bör vara mindre av ett bekymmer. Bara min ta på det hela. Det finns krokar i slutet av de fyra hörnen av behållaren för nätet för att fästas.
Senast redigerad av tiking den 27 feb 2016, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
Nu ser jag att det är en tvärbalk eller nåt längst bak så nu är jag nöjd.....
Ett problem med gammla containrar är ju att dom rostar och rosten börjar i nedre skarven på långsidorna.
Jag har sett bottnar med lasten på, som stått kvar på marken när man lyft själva containern...
Z
Det där släpet ser ju helt OK ut jämfört med vissa jag såg under min tid på Lantmännen. De grejerna som dök upp under högsäsongen kunde ibland verka trotsa naturlagarna...
jonaszett skrev:Nu ser jag att det är en tvärbalk eller nåt längst bak så nu är jag nöjd.....
Ett problem med gammla containrar är ju att dom rostar och rosten börjar i nedre skarven på långsidorna.
Jag har sett bottnar med lasten på, som stått kvar på marken när man lyft själva containern...
Z
Va bra. Det kanske var svart att se i de första bilder som jag postat.