Where Eagles Dare ( Mer svammel på sid 8 )

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn G

Re: Where Eagles Dare ( Prototyp klar sid 3 )

Inlägg av Björn G »

Vore inte detta en jättebra idé för en artikel? Vi är nog ganska många som vill veta mer om 3D program och 3D printing, men som behöver mer basic info om möjligheter, kostnader mm.
Sven-Åke Grufstedt

Inlägg av Sven-Åke Grufstedt »

Björn G skrev:Vore inte detta en jättebra idé för en artikel? Vi är nog ganska många som vill veta mer om 3D program och 3D printing, men som behöver mer basic info om möjligheter, kostnader mm.
Ingen dum idé Björn. Kommer att dokumentera bygget i vanlig ordning och parallellt kanske göra nåt om arbetsflödet för att göra sina egna delar genom 3D printning.

S-Å
Sven-Åke Grufstedt

Emil_Juhl skrev:Men vad klassas det som i slutändan? OOB? Scratch?
Direkt ur lådan gäller inte längre, Direkt ur Printern kanske? :lol:

S-Å
Andreas Grewin
Kontakt:

Inlägg av Andreas Grewin »

Det här är helt galet imponerande! Vill också testa!

Tror du att man kan använda Google Sketchup också för att ta fram ritningar?

Snart kommer vi inte ha modelltillverkare utan istället att man väljer vilken modell man vill printa i en stor katalog hehe :D
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

:lol:
Sven-Åke Grufstedt

Hej Andreas! Intressant framtidsvision du har :)

Inte otänkbart att det kan bli så, ingen lagerhållning för tillverkaren är ju ett plus och förhoppningsvis så blir denna teknik snart både bättre och billigare vilket kan öppna upp för mindre tillverkare. Man har möjlighet att ha sin egen lilla shop där jag printade min korg. Man sätter en procentsats på hur mycket man vill tjäna på sin modell och sen sköter företaget ordermottagning, tillverkning och leverans. Pengarna du tjänar sätts sen i på ditt Paypal konto. Kan inte bli mycket enklare :)

Vad beträffar Googles 3D tjohejsan så har jag inte någon erfarenhet av det men kan man bara få ut kompatibla filer från det så bör det funka.

S-Å
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Suck, man känner sig som en dinosaurie som fortfarande scratchar med plastic-card ;-)

(Nåja, 3D printning har jag också uttnyttjat i vissa avseenden, så jag hänger lite med i tiden i allafall hehe)

Detta bygge skall bli minst lika spännande att följa som alla dina andra, S-Å! Kör så det ryker.. :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Sven-Åke Grufstedt

Det är ju en form av scratchbygge dock utan slipdamm och sår i fingrarna efter ovarsamt användande av skarpa verktyg :)
Sven-Åke Grufstedt

Re: Where Eagles Dare ( Målning av vagn påbörjad sid 5 )

Fick sågat av taket i förmiddags så jag kan få dit en gubbe och lite fönster. Passade på att måla lite också
när jag ändå hade fått upp farten...

Bild
Stellan
Kontakt:

Re: Where Eagles Dare ( Målning av vagn påbörjad sid 5 )

Inlägg av Stellan »

Nu är det bara slutklämmen kvar. Ser bra ut så här långt. Har du bestämmt dig för vilken scen det blir från filmen? Slagsmålet på taket?
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar