En SBD-3 Dauntless på bordet 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: En SBD-3 Dauntless på bordet 1/48

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gillar!
1+1=2,5
Flera relaterade modeller intill varandra ger någon slags synergieffekt.
Om du ställer en Wildcat intill dessa båda, har du en liten samling med de amerikanska flygplan som deltog vid Midway.
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag satt faktiskt och funderade på att direkt börja med en SB2U Vindicator.Det hade varit rätt mäktigt att ha 3 st enmotoriga bombare bredvid varandra, men så kom jag på att jag faktiskt redan gjort en TBF Avenger, så då har jag 3 st färdiga..Fast 4 st hade inte heller varit så dumt!?!?...he!
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Henrik R skrev:Jag satt faktiskt och funderade på att direkt börja med en SB2U Vindicator.Det hade varit rätt mäktigt att ha 3 st enmotoriga bombare bredvid varandra, men så kom jag på att jag faktiskt redan gjort en TBF Avenger, så då har jag 3 st färdiga..Fast 4 st hade inte heller varit så dumt!?!?...he!
Fläska på med saltstänkta flygplan bara. Den här tråden är ju bara barnet än och jag är inte mätt på dom :D

/Daniel
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jo, tanken slog mig. Men det var visst en del jobb med Vindicatorn. vi får ta den längre fram i år.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Fina kärror, hatten av!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar