Normandy Landing
Re: Normandy Landing
Ah,vad bra det blev Stellan! Jo det där att maska är inte det roligaste,men tyvärr nödvändigt. Den är verkligen läcker den där modellen,skulle nästan vara skoj att bygga
en civil dito. (lapplandsflyg kanske) /Lennart
en civil dito. (lapplandsflyg kanske) /Lennart
Hehe, trevligt med ditt stöd Lennart. Det tar sin lilla tid att maska men det blir väldigt fint i slutändan om man är noga. En civilare har jag faktiskt i mina tankar också. Skulle någon ha en till Heller-Cub liggandes kan jag tänka mig att ta hand om den. Heller har ju trevligt nog stoppat ned svenska märkningar men versionen stämmer inte till SE-registreringen.
Stellan Schroeder Englund
Skall bli riktigt spännande att följa fortsättningen på detta, Stellan. En trevlig liten vinjette antar jag?
Skitsnyggt jobbat så här långt, och så orginellt. Gillas!
Skitsnyggt jobbat så här långt, och så orginellt. Gillas!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Tack Sven! Någon form av mark blir det till och gubbarna ska självklar med 

Något karvande för att göra masker till Cuben blev det ju inte ikväll. Hann med dekaleringen på GMCn i alla fall. Det känns som att det är på väg åt rätt håll, eller vad tycker ni? Kan knappt hålla mig från att detaljmåla och vädra en del men det är alldeles för tidigt för det.

Mycket stiligt. 

Grönt är skönt.
me like.

God morgon Håkan och Marcus, tack för de glada nunorna! Grönt javisst men det kan nog bli härliga kontraster i det hela innan det hela är klart.
En bild på hur nära flygfälten låg själva invasionsområdet kan ju illustreras med denna P-38 http://www.lonesentry.com/images/2013/0 ... mandy.html mer om detta fält finns här http://www.ronaldv.nl/abandoned/airfiel ... #stlaurent
-
- Namn: Kalle Nordlund
Mycket snyggt! Gillar det skarpt.