Jippi!
Jag lyckades få min trilskande Canon kompaktkamera att funka igen utan att behöva lämna in den!
Den är mycket bättre för WIP bilder än min stora feta NIkon systemkamera...framförallt kan jag manuellt mäta vitbalansen på ett helt annat sätt med min canon än med min NIkon.
Med min Canon behöver jag bara trycka på en knapp så slipper jag gulstick och annat ofog!
JAg firar denna härliga nyhet med att fota lite bilder på målning
Först fixade jag min lilla tabbe från igår när jag spillde grundfärg på vingen...bara att slipa väck och lägga på et nytt lager.
Efter grundfärgen var det dags för preshejden!
Som ni kan se på min preshejd så följer jag inte panellinjer slaviskt utan lägger även ett slumpmässigt mönster i panelerna.
Detta är för att snarare än att framhäva panellinjer så vill jag ge färgytan ett djup och en struktur som gör den mer levande.
Ovansidan...
Undersidan...
Små pryttlarna
Sedan började jag målandet med att blåsa på ett slumpmässigt mönster med FS36173.
Sedan lade jag flera tunna tunna lager med samma färg för att smälta ihop ytan...sådär.
LIkadant med småtjaffset...
Så ja!
Nu fpr det torka tills imorgon så kan jag maska och göra ovansidan...jo ska fixa huven och vindrutan åsså!
Limma lugnt!