Jasch 39Tyrolerflugseug Färdich
Re: Jas kockpit 1/48
Hittade denna sidan också, här finns bra bilder på systemhandkontrollen. Från en tjeckisk Gripen om jag fattat rätt.
http://forum.lockon.ru/showthread.php?t=21625&page=5
http://forum.lockon.ru/showthread.php?t=21625&page=5
Hyvens Erik !
Det var fina bilder.Då gör jag om det hela
Var ju stor skillnad mot vad jag gjort /Lennart
Det var fina bilder.Då gör jag om det hela

-
Alla versioner har systemhandkontroll med det du kallat "blocket, så även i baksits i 39B och 39D. Så har det varit så länge jag har jobbat med Gripen, och det är 10 år i år.Erik_G skrev:Gasreglaget eller Systemhandkontrollen som det heter på fackspråk på fpl 39 finns ju även i en lite större variant där man satt ett block med knappar framför själva "handtaget". Jag vet dock inte om alla C har det nyare reglaget, eller om det bara är nyare, ej svenska, kärror som har det.
/Emil
Ok. När jag såg den versionen på SAAB så tyckte jag den kändes ny, eftersom jag bara kan minnas att jag sett en mindre variant i form av bara en "pinne" innan. Men de jag sett har varit bilder från prototyper och egna upplevelser i cockpitmockuper och simulatorn på FV-museum.
Det slog mig just att jag har foton från när jag provade en cockpitmockup, så jag borde ha en bild på handkontrollen därifrån.
På min polare lät det dessutom som att det var en ganska så ny grej, så det är möjligt att det finns ännu fler versioner.
/E
Det slog mig just att jag har foton från när jag provade en cockpitmockup, så jag borde ha en bild på handkontrollen därifrån.
På min polare lät det dessutom som att det var en ganska så ny grej, så det är möjligt att det finns ännu fler versioner.
/E
Same same,but different ! Då var det hela ombyggt.Bilden i 4+ häftet ger ju en helt annan bild av det hela ,jämfört med det bilder Erik G bidrog med.Men nu är det här färdigt i alla fall.Så tack för hjälpen Erik
MVH/ Lennart

Ungefär hur det ser ut med baljan på plats,skall ju dit en slang också och lite injustering/Lennart

Underbart att se ditt jobb Lennart! Hatten av 1000 gånger för otroligt fint handarbete! Det blir en riktigt grym balja det där!
Tack du Henke.den lilla biten mellan spak och underdel var för bred men fixad nu.Det skall ju vara ett mellanrum mellan panelen och den/Lennart
Glömde bort,jag skall lägga en bit pc efter panelkanten vid denna delen så att arret med spaken inte kommer att täcka panelens bredd. Det finns inte gods tillräckligt i kroppen för att slipa in det hela i väggen mer än så här./MVH Lennart