Universal Carrier, Fyndet på myren, BAND PÅ!
Re: Universal Carrier, Fyndet på myren, ROSTIGT!
Kan man inte göra något åt det får man väl omhulda rosten 

Stellan Schroeder Englund
Sindcore tar in Diopark till Sverige, så har inte din lokala hökare det kan han beställa setet til dej.
Öken-Erik
Öken-Erik
Ahu, då vet jag, tack! Ska bli spänande att knåpa i hop den lilla KV-vagnen som följer medÖken-Erik skrev:Sindcore tar in Diopark till Sverige, så har inte din lokala hökare det kan han beställa setet til dej.
Öken-Erik

Det får du gärna göra, skick amig ett PM om resultatet.ztriker skrev:Jag bor endast knapp mil från Peter på Sindcore så jag kan ju kolla upp detta om det går för sig
Kent-Eric

Javafanken, jag gav mig på den lille i dag igen. Mer rost. Mer elände för mekanikern. Det börjar dra ihop sig för att göra något med banden tror jag men det får bli i morgon och då påbörjar jag figuren också.
Re: Universal Carrier, Fyndet på myren, BAND PÅ!

Tuff dag med barnpassning nu på eftermiddagen och kvällen fick mig byggsugen. Lade på lite mer färg i en skev grön nyans. Gjorde en schablon med "Namit", helt enligt förebilden. Sprutade på lite svartgrön färg, bara så att man ser texten men inte mer.

Beslutade mig för att grundmåla banden och kränga på dem för att få lite bättre koll på hur jag ska rosta ned dem samt passningen. Tycker att de sitter riktigt bra. Nu har den en mer härligt bandvagnsfeeling. Mer komplett.
Rost, mer rost kommer att göra susen...
Hm... hittintill har det absolut sett bra ut, men banden... helt ärligt Stellan!
Snälla, fixa något annat, det finns ersättningsband från Resicast, MK mfl.
Dom drar ner hela bygget tyvärr...
Öken-Erik
Öken-Erik
Vi får se hur det blir. Måste ju kolla först hur det ser ut. Tack för att du vakar över byggetÖken-Erik skrev:Hm... hittintill har det absolut sett bra ut, men banden... helt ärligt Stellan!
Öken-Erik

Här är lite bilder på en annan rostig Carrier som hittats.
Här ser man också med all tydlighet hur banden borde se ut.
http://www.universalcarrier.co.uk/carri ... 0found.htm
Öken-Erik
Här ser man också med all tydlighet hur banden borde se ut.
http://www.universalcarrier.co.uk/carri ... 0found.htm
Öken-Erik
Tack för den länken, alltid kul med dessa projekt. Att banden inte är helt korrekta och lämnar en del i övrigt att önska vad det gäller detaljering vet jag, dock är det alltid en fråga om hur mycket energi och pengar man vill lägga ned. Har en idé om bottenplatta som gör att man kanske inte ser så mycket av banden, vi får se... Bockar dock och bugar för all information dock. Har gågglat efter de eftermarknadstillverkare du nämnde men kommer inte fram till något. Tips?