Hobby Boss F-84 G 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Henrik, ja så är det som jag skrivit tidigare är jag ingen vän av dekaler.
Det fanns inga färdiga masker för treorna så jag skar till treor av åttor och nior för att slippa göra helt nya.
Missade de små vinklarna som ska vara på en del av treorna, lätt fixat men lite förargligt.
Bild

Nu blir det dekaler för de små märkningarna.
Anders.Edblad

På det ena höjdrodret blev målningen dålig slipade ner Gunze färgen och la på ett lager av Mr Paint grundfärg, det blev inget bra.
Gunze färgen hade torkat flera veckor men det verkar som om färgerna inte passar ihop.
Bild

Bytte ut modellens luftbroms mot en i fotoets en klar förbättring.
Bild

Dekalen för mönstret under stabben kändes väldigt tjock och oformlig jag skrotade den och tog fram min manuella "printer".
Bild
Bild

Många små dekaler de blir inte lika framträdande efter vädring.
Bild

Höjdroder och klaff på plats, målade höjdrodren lite ljusare för att få variation i det röda.
Bild
Anders.Edblad

Här kommer ännu en uppdatering.
Alla dekaler är på plats, det blev ganska många även om de stora märkningarna målades. Fördelen med att måla blir tydlig när det
är dags för panelwash. Använder både färdig blandad och egen blandning av förtunnad oljefärg.
Bild

Bild

Då jag haft problem med att färger inte passat ihop målade jag semimatt lack på ett provplan innan jag målar den riktiga modellen.
Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Uj, vad snyggt! Klar till Open?
Anders.Edblad

Tack Björn, ja den blir klar till Open.
Inte mycket kvar nu. Det fanns metallställ i byggsatsen men jag valde de i plast för att de är mer detaljerade.
Nackdelen är att de i plast är väldigt ömtåliga, vet inte riktigt hur jag ska transportera den.
BildBild

Bild
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Gud vad tjusig den blev.. Bra jobbat med meandermönstret.. Mycket snyggt :) Kom nu på hur du tar den till Open ;)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Anders.Edblad

Tack Micke, ja det var mycket enklare att måla mönstret än att försöka få dit den supertjocka dekalen.
På något sätt ska jag få den till Open utan att det är som en ny byggsats när jag kommer fram.

Anders
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den ser otroligt fin ut på bilderna Anders, ska bli kul att få se den i verkligheten. Och vad ska man med en skärplotter till när det finns skalpell, stållinjal och rutat papper :) ? Snyggt maskat!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Tack Magnus, Mr Paint färgerna är väldigt trevliga att använda vid såna maskeringar eftersom de torkar snabbt och är väldigt tåliga.

Anders E
Anders.Edblad

Det här var ett bra sätt att transportera den.
Gjorde stöd av frigolit under kroppen som tog upp tyngden av modellen.
Jag skulle lagt ned det extra jobbet och detaljerat metallställen särskilt det i nosen. Nu är modellen extremt ömtålig.
Bild

Belönades med ett hedersomnämnande på Open är mycket nöjd med det.
Bild

Anders E
Skriv svar