Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
En bister Fusiljär färdigmålad och på plats. Blev lite förvånad när jag fick hem den från DJ Parkins – jag hade tagit för givet att den skulle vara i resin, men visade sig vara av vitmetall. Inga problem egentligen, skarpa fina detaljer även om huvudet och ansiktet kanske inte riktigt är i samma klass som de bästa i resin.
Börjar lägga till lite skräp. Sopsäckarna är tillverkade av små bitar från svarta plastpåsar, fyllda med lite grus och sedan ihopknutna. Kartongen ihopvikt av vanligt papper (ett gammalt kuvert för internpost visade sig ha perfekt färg).
En IRA-man är också tillagd. Byggd av delar från olika Masterbox-gubbar.
Hi Johannes. Have you checked where in Belfast, Argyle street actually is? Two entrances to the street are directly off the Shankill road, and if you google that area, you´ll realise that nationalist grafitti doesnt exist there. The housing type howver is perfect for this area.
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
No, it was meant as pure fantasy name. Needed a name with 6 letters and took it from Argyle street in Hong Kong to avoid taking a name from wrong area in Belfast. Complete failure
Jag har lite blandade erfarenheter. Passformen är generellt väldigt bra. Jag har inte behövt öppna spackeltuben en enda gång. Däremot gillade jag inte infästningen av hjulen i chassit. Jag hade svårt att få dem sitta ordentligt och har fått limma om dem ett par gånger. Hade jag vetat det i förväg hade jag borrat hål och satt in genomgående hjulaxel (hjulen är ändå inte svängbara) så hade de åtminstone suttit ordentligt och rakt.
Nu är jag ingen rivet counter så jag har inte kontrollerat dimensioner och dyl. En del detaljer nog inte helt korrekta. Backspeglarna ser t ex ut att vara för små jämfört med de bilder jag har. Några detaljer är jag mycket skeptiskt till, t ex medföljande jerry can som har märkliga proportioner och form samt tveksam prägling i mina ögon. Även verktygen är jag tveksam till, men har inte tillräckligt bra referensbilder för att avgöra säkert. Men det är å andra sidan enkla saker att byta.
Sedan hade jag önskat att det funnits lite invändiga detaljer till tornluckorna så man kunde haft dem öppna utan att behöva knåpa ihop handtag o dyl själv. Verktygslådorna har inte så skarpa detaljer som jag skulle önska. Tror det ska finnas PE-set att köpa separat, vilket är att rekommendera i det här fallet.