Gabriel! Det är ett pansartrick det där med att chippa med "german grey", hela pansargrejen känns ju "german" överhuvudtaget

! Nu har jag sprayat lite tunt med sprutan över och dammat ner chippingen och nu börjar det kännas godkänt. Något som däremot inte funkade alls vara att skita ner hjulen med pigment. Det fäste inget vidare och blev överhuvudtaget inte bra, det blir nog ett varv med utspädd Tamiya och färgsprutan innan det här är klart!
Anders! Jag har en sådan där flaska, har bara inte kommit mig för att testa... Nåja, kommer fler byggen

!
Henrik! Ökencamo är tacksamt, snyggt i alla varianter!
Nu har jag som alla ser lyckats bryta av radiomasten. Ordentligt den här gången, första rundan så lyckades jag bara knäcka toppen på den... Nu får den vara borta tills projektet är slut för att slippa fortsatta missöden. Notera också den snygga backspegeln som är på plats!
Nu väntar jag bara på en cockpitlucka. Eduards original är lite tjock (passar mig då

) och det är inte så mycket relief i ytdetaljerna. Tjockleken kan man fixa med slipning men efter att Anders beställt Quickboosts luckor till sin och skickat en bild på den så insåg jag att en sådan var ett måste! Borde komma i veckan, fortsättning följer!
Hälsningar
Magnus