A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: A-6E Intruder 1/48 KInetics

Inlägg av Janne.S »

En liten huvspecial special

Eftersom jag ska använda avionix setet så måste jag modda kinetics huven så den passar...

Jag lede en tejpremsa där jag ville ha kanten och ritade sedan ett streck med tuschpenna jäms med tejpen.

Bild

Sedan fram med Dremeln!

Bild

Jag skar så att tuschstrecket var kvar så kunde jag fila ner resten.

Bild

Sedan behövde huven tunnas ut lite för att den skulle kunna passa på avionix delen.

Bild

FRam med Dremeln igen och jag slipade en kant som var hälften så tjock som det var innan.

Bild

En liten torrpassning och det verkar funka :D

Bild

Sedan fäste jag huvdelarna på tandpetare...

Bild

Diskade dom...

Bild

Och sedan doppade jag dom i Johnson...

Bild

Så, nu ska de bara härda så ska det maskas :D

Bild

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Superduper ... mer än så har jag inte att säga ... :D
holst

CU@C4
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Lurifax skrev:Superduper ... mer än så har jag inte att säga ... :D
Tack Lurifax :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Cockpit pill...

JAg började med att ta loss tandpetarna från huvdelarna...

Bild

Sedan limmade jag försiktigt ihop vindrutan med Tamyia extra thin.

Bild

PAssade ihop kroppen och trädde försiktigt på vindrutan så den skulle stelna i rätt läge.

Bild

Lade på lite mr Tamyia extra thin och givetvis rann det ut på vindrutan...jag yttrade könsord och lät den vara för nu.

Bild

Sedan lite grovmålning i cockpit

Bild

Bild

En liten torrpassning...

Bild

Och däcket bakom cockpit.

Bild

Sedan blir det blank lack, wash och torrborstning!

Limma lugnt!
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Jäkla vindrutan!!

JAg penslade på uttunnad Tamyia klar blå..

Bild

Doppade i johnson....och fan, det där ser illa ut!

Bild

Blåste på klarlack på cockpit medan jag grunnade

Bild

Sedan bestämde jag mig för att ta en pensel och Ajax och gnuggade ren vindrutan.

Bild

Blåste på ett tunnt lager Tammy klar blå...

Bild

Sedan doppade jag den i johnson igen...och vindrutan gick itu och jag fick limma igen och åter igen spillde jag lim på den!!!

Bild

JAg lade ner vindrutan för nu och plaskade på en wash i cockpit.

Bild

Och på hjulen...

Bild

Så avslutade jag deagen med att limma på hjulen på ställen.

Bild

Limma lugnt!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det var en tjurig vindruta! Klarplast är aldrig roligt att hålla på och greja med, tycker alltid det blir problem... Hoppas det löser sig för resten av bygget är väldigt snyggt!

Hälsningar

Magnus
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag HATAR Kinetics vindruta och huv. Fattar inte hur dom tänkte där med att dela skiten i 4 delar. Lider med dig ang lim och trilskande huv.
Resten ser kalas ut Janne. Däcket bakom cockpit ser onekligen snyggt ut när den får lite färg på kablar och databox.
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev:Jag HATAR Kinetics vindruta och huv. Fattar inte hur dom tänkte där med att dela skiten i 4 delar. Lider med dig ang lim och trilskande huv.
Resten ser kalas ut Janne. Däcket bakom cockpit ser onekligen snyggt ut när den får lite färg på kablar och databox.
Tack Henrik :D
Önskar det fanns en vacuhuv till den.

magnusf skrev:Det var en tjurig vindruta! Klarplast är aldrig roligt att hålla på och greja med, tycker alltid det blir problem... Hoppas det löser sig för resten av bygget är väldigt snyggt!

Hälsningar

Magnus
Tack magnus :D
Tyvär så är det en enorm huv på intrudern och alla defekter kommer synas väl :/
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

All about the cockpit...

Då var cockpit stort sett klar...bara knallpallar och kåpa kvar
JAg torrborstade och detaljmålade sedan mattlackade jag. Avionix cockpiten är bättre än den som kom i lådan men den är inte lika krispig och detaljerad som Aires brukar vara.
Ja ja, det blev la OK :D

Bild

Bild

Bild

En liten torrpassning

Bild
Limma lugnt!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Baljan ser ju kalas ut Janne. Jag är böjd att hålla med om att Avinoix känns lite "budget" ibland jämfört med Aires. Jag har själv en Avinoix till min 1/32 intruder men har inte kollat i den än. Men Jag körde Avinoix i min F14B och den kändes inte helt krispig.
Fortsätt så där Janne. Mycket snyggt!
Skriv svar