strf9040 DSG

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
302C
Namn: Per Kjelltoft

Re: strf9040 DSG

Inlägg av 302C »

hurtone skrev:Jag stod och kollade på denna en lååååång stund på 08. Mitt absoluta favoritbygge av enskilt fordon på tävlingen. Detaljerna är helt galet bra och som gammal vagnschef så känner man igen sig väl. Jag hoppas vi ses på nåt möte, jag har sååå många frågor.
Tack Patrik! Tar det som extra fint betyg!!
Om du har funderingar så är det bara att skicka frågor ;)
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

Björn G skrev:Fantastiskt bygge! Älskar den lilla reklamskylten! :D
Tack Björn!! Ja, det är alltid kul att göra nåt litet extra :)
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

Haft problem med photobucket men förhoppningsvis funkar länkningarna nu.

Några sista grejer på bygget
Som figge ville jag ha en overall-klädd soldat, som om man är under vård av fordon eller motsvarande.
Hittade en italiensk mekaniker och satte dit ett Hornet-huvud med telehjälm

Bild

Egentligen ska overallen vara grön men kände att det vore kul att bryta lite, så det fick bli en blå istället.
Viktiga detaljer var att namnbrickan skulle se ut att tillhöra rätt kompani och sen givetvis 90:ans "multiverktyg"

Bild

Basen som jag inte skulle ta för mycket fokus från modellen fick bli en enkel del av garageplan. Snickerispackel som jag sen skar ett förskjutet mönster av betongplattor. För att få lite mer betongplattskänsla så använde jag ett zimmerit-verktyg för att få till den randiga strukturen som man ibland kan se.

Bild

En liten detalj för att öka garageplanskänslan var att sätta upp en parkeringsskylt. Böjde till lite plåt, målade och satte dekaler.
Satte pilen så att vagnen egentligen fick stå felparkerad :)

Bild

Bild
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

Lite vybilder från det färdiga

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Sist en samlingsbild av mina 90:or

Bild

Tack för titten & hoppas det ger nån inspiration
Med vänlig hälsning,

Per
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Enkelt, påhittigt, stiligt.
Stellan Schroeder Englund
Björn G

Inlägg av Björn G »

Åter igen - ett fantastiskt bygge! Kul med fler bilder och att du delar med dig av dina tekniktips. Extra plus för tipset med betongplattorna, vilket kommer testas när jag bygger nästa bas för mina flyg.

Och vilken underbar trio 90:or. Själv skulle jag inte ha något emot om du postar fler bilder på de andra två (eller länkar till eventuella byggtrådar).
John Lindbom
Namn: John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Vad var det för fel på målningen? Tycker det ser jättebra ut liksom bygget. Hade möjligen domarna svepelektronmikroskop?

Med vänlig hälsning: John
302C

Inlägg av 302C »

Stellan skrev:Enkelt, påhittigt, stiligt.
Tack Stellan! Ja, på nåt sätt gillar jag det enkla :)
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

Björn G skrev:Åter igen - ett fantastiskt bygge! Kul med fler bilder och att du delar med dig av dina tekniktips. Extra plus för tipset med betongplattorna, vilket kommer testas när jag bygger nästa bas för mina flyg.

Och vilken underbar trio 90:or. Själv skulle jag inte ha något emot om du postar fler bilder på de andra två (eller länkar till eventuella byggtrådar).
Tackar igen Björn! Kul om det finns nåt att hämta, även för flygare :)
Har gjort wip:ar här på de andra men hittar fasiken inte åt dem.. Fattar väl inte riktigt hur sökmotorn funkar. :lol:
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

John Lindbom skrev:Hej!

Vad var det för fel på målningen? Tycker det ser jättebra ut liksom bygget. Hade möjligen domarna svepelektronmikroskop?

Med vänlig hälsning: John
Tackar John!
Tja, även om det borde vara en objektiv bedömning så blir det ju en personlig sak vad man gillar och inte, och i det här fallet så föll det väl inte i smaken. Viktigaste i slutändan är ju att jag är supernöjd och förhoppningsvis så uppskattas det av andra också, speciellt efter såna här årslånga projekt.
Med vänlig hälsning,

Per
Skriv svar