Jak-38U, Hobbyboss 1/48 - Klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Per.V
Namn: Per Wildarve

Re: Jak-38U, Hobbyboss 1/48 - Klar

Inlägg av Per.V »

Denna ful/snygga flygande farkosten måste införskaffas med det snaraste.
Snyggt byggt, hoppas min blir lika bra.
Per Vildarve. Gotland
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack ska ni ha! Det värsta är att efter att ha hållit på med den här ett tag, börjar jag vänja mig vid den. Inte så att den har blivit snygg, men... Fasiken... :)
Knajd

Re: Jak-38U, Hobbyboss 1/48

Inlägg av Knajd »

Björn Fransson skrev:Du har naturligtvis rätt. Det värsta är att man blir avtrubbad under byggets gång. Börjar tycka att den nästan ser normal ut. :)
Egna modeller och andras ihopplock!

Bra jobbat med sexleks... Jaken.

Är det något jag gillade med dem så är det den djupblå färgen med en aning av sjögrönt i.
Björn Fransson
Kontakt:

Färgen är helt underbar! Bara den är anledning att bygga ensitsaren också.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Något gick grovt galet med nosen när man gjorde den maskinen tvåsitsig. Men det gjorde det å andra sidan med Harrierns tvåsitsare också även om det inte blev riktigt såhär tossigt, måste vara något slags vertikalstartarsjuka... Tycker dock att den vinner i längden (no pun intended) och så blev den ju rätt färgglad till slut! Snygg blå färg!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Det känns verkligen som om man helt struntade i designen, här skulle man klämma in två sitsar och sedan fick det bli som det blev. Tvåsits-Harriern är grymt skön, är klart sugen på den. Har hållit i den i 1/72 några gånger men aldrig kommit till skott riktigt (märkligt när sånt händer - varför lägger man egentligen tillbaka modellkartonger på handlarens hylla när man väl tagit fram dem). Och nu är den dessutom på gång i 1/48.
Sven-Åke K

Inlägg av Sven-Åke K »

jössös va snyggt bygge!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag gillar sådana här märkliga flygetyg. Ditt hantverk är perfekt. Snyggt Björn. Får man se den på Open 17?
Björn Fransson
Kontakt:

Jamen visst är den skön! Tackar! Och absolut, den är med på Open. Missade ju C4, så jag har mycket att ta igen. :)
Skriv svar