High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av magnusf »

Slitsamt - visst, men jag tänker på hur fantastiskt spänstig min karma blir efter detta!

Henrik! Höll på en del med gelcoat under min tid som segelflygare, det gick att blanda på två sätt: antingen fick man i för mycket härdare (en polare slog i "en skvätt" en gång och det brann i burken!) eller för lite och då stod man med hårtork för att med hjälp av värme försöka få igång härdningsprocessen. Gick ibland, när det inte gick hade man ett tråkigt, klibbigt och illaluktande jobb framför sig... Du har säkert rätt om blandningen, ska prova att vara lite noggrannare i fortsättningen och se till att det som det blir överskott på är från tuben det står "härdare" på! Tack för generositeten rörande ställen :) !

Bild
Gräsliga vingskarvar spacklade med hjälp av Milliput och min magiska, gumminosade, skulpteringsmojäng. Slutlig uppstädning med topz doppad i vatten. Fogen blev lite urgröpt men jag finspacklar den ikväll, betydligt enklare än att överfylla och sedan försöka slipa bort överskottet snyggt!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Så impad av detta! Ska bli kul att se transformationen som lär uppstå när du får färg på denna.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Intressant Magnus att följa detta, ser ju kanon bra ut.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Björn! Jag ber till den allsmäktige plastguden att det blir en förändring, en rätt drastisk sådan...

Henrik! Tack! Börjar likna något nu tycker jag själv, lite färg så...

Bild
Huven maskad med Bare-Metal...

Bild
Roder med trimtab och aktuator, stabbarna har fått droppade höjdroder och nya "ändplattor" där de fäster mot fenan.

Bild
Jag räknar med att kunna måla dessa delar separat och sätta dem på plats i slutmonteringen.

Hälsningar

Magnus
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Efter en lång sommar med just sommarsysselsättningar känner jag äntligen för att fila lite plast igen!

Bild
Mjukstartar med att måla vingarna för att få upp airbrushtrimmen igen. Efter resten av splinterkamot så är jag snart redo för lite mottling känner jag!

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Jösses, det ser ut att vara ett riktigt åbäke till byggsats. Men du ser ut att få styr på den!
Björn Fransson
Kontakt:

Se där, ja! Äntligen! Vi har väntat på detta. Imponerande!
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Se där! Ingen leksakskänsla kvar alls, bara snyggt bygge och målning. Kul att det rör sig framåt!
/Fredrik
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Var orolig jag tappat hela fancluben över sommaren men skönt att några tappra själar är kvar och följer mina vedermödor :) ! Tack!

Bild
Mycket maskering, lite målning...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Suspekta färger. Säkert att du fortfarande minns hur det här med modellbygge funkar?
Skriv svar