En liten svensk beredskapsarmé i 1/100
Re: En liten svensk beredskapsarmé i 1/100
Ett litet tips.
Zvezda har en BA-10 i 1/100.
Vi hade ju några stycken sådana, dom kallades Pansarbil m31F i svensk tjänst.
Kolla in SPHFs hemsida under "Modellbygge" för mer info:
www.sphf.se
Öken-Erik
CU@C4
Zvezda har en BA-10 i 1/100.
Vi hade ju några stycken sådana, dom kallades Pansarbil m31F i svensk tjänst.
Kolla in SPHFs hemsida under "Modellbygge" för mer info:
www.sphf.se
Öken-Erik
CU@C4
Tack för synpunkterna.
Henrik, har du spelat fow på riktigt? Jag provade med en kollega men vi fastnade inte riktigt, sedan är det ett tidsproblem att åka bort från familjen. Bygga och måla fastnade jag dock i
Erik, den där Pansarbil m31F är en udda fågel, den passar inte riktigt in i min svaghet för många gröna saker som är likadana eftersom jag tvivlar på att de någonsin rörde sig tillsammans i grupp eller?
, Jag har letat lite mindre noga efter Zvezdas Opel Blitz i 5-pak utan framgång, när jag väl hittar dem så kanske BA-10an åker med av bara farten, portot är ju betalt 
/Fredrik B
Henrik, har du spelat fow på riktigt? Jag provade med en kollega men vi fastnade inte riktigt, sedan är det ett tidsproblem att åka bort från familjen. Bygga och måla fastnade jag dock i

Erik, den där Pansarbil m31F är en udda fågel, den passar inte riktigt in i min svaghet för många gröna saker som är likadana eftersom jag tvivlar på att de någonsin rörde sig tillsammans i grupp eller?

/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
-
- Namn: Henrik Persson
Nej det har jag inte Fredrik, det verkar som en hel vetenskap för att spela och lära sig reglerna så jag tycker som dig att det är kul att måla och bygga bara.Fredrik_B skrev:Tack för synpunkterna.
Erik, den där Pansarbil m31F är en udda fågel, den passar inte riktigt in i min svaghet för många gröna saker som är likadana eftersom jag tvivlar på att de någonsin rörde sig tillsammans i grupp eller?, Jag har letat lite mindre noga efter Zvezdas Opel Blitz i 5-pak utan framgång, när jag väl hittar dem så kanske BA-10an åker med av bara farten, portot är ju betalt
/Fredrik B
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
-
- Namn: Lennart Alvhult
Helt fantastiskt, vilket fint arbete du gjort ! //Lennart
-
- Namn: Lars Befring
Fredrik! se nu till att dyk upp på Månadsmötet den 19/1 med dom där så man får se dom live!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Jodå, den verkar det vara många som gillar. Till och med så mycket att den blivit filmstjärna genom sin medverkan i slutscenerna av Saving Private Ryan.magnusf skrev:Fantastiska små stormartillerivagnar! Jag har alltid gillat dessa fordon, kanske mycket för att de trots allt ser rätt "moderna" ut! Mycket av annat samtida pansar var rätt spinkigt och kantigt men de här är väldigt tuffa.
Riktigt fint scratchbygge!
Hälsningar
Magnus
Uppslag för annorlunda diorama kanske, finns ju filmteam och tillhörande utrustning från Preiser ?
/Anders
Tack för inbjudan Lars. Den 19:e fungerar inte men om det finns kaffe så kan jag komma någon annan gång framöver.
/Fredrik B
/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
-
- Namn: Lars Befring
klart det finns Kaffe!
och kakor!
och kakor!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Då var dessa klara

Sedan har prylarna till nästa projekt anlänt. Jag vet att dessa inte egentligen inte bör vara med i en armé från beredskapen men de är ju så coola så man måste få ta sig lite friheter
Om de där strejkande verkstadsarbetarna som orsakade den försenade leveransen vetat vilka coola saker som skulle tillverkas så hade de säkert ställt in strejken.
Två stycken Luftvärnskanonvagn fm/43 ska det bli, 2 X 2 st 40mm Bofors akan, smaka på den

/Fredrik B

Sedan har prylarna till nästa projekt anlänt. Jag vet att dessa inte egentligen inte bör vara med i en armé från beredskapen men de är ju så coola så man måste få ta sig lite friheter

Två stycken Luftvärnskanonvagn fm/43 ska det bli, 2 X 2 st 40mm Bofors akan, smaka på den

/Fredrik B
Arbetet fortgår. Det är inte samma klass som Lennarts lok men något är det ju iaf. Allt material på vagnen som är överflödigt är nu bortslipat. Jag har sparat så mycket som möjligt så att vagnens proportioner ska bibehållas, alternativet hade varit att ta bort allt ovanför larvbandsdelarna. Nu ska sidor och front byggas upp av PC.

Ursprungsvagnen till dessa är Anti II från battlefront/Flames of war. Anti II var en av föregångsvagnarna från Landsverk som ledde fram till Luftvärnskanonvagn fm/43

/Fredrik B

Ursprungsvagnen till dessa är Anti II från battlefront/Flames of war. Anti II var en av föregångsvagnarna från Landsverk som ledde fram till Luftvärnskanonvagn fm/43

/Fredrik B