Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company skrev:Vilket jobb du lägger ner Janne, intressant bygge
/Henrik Persson
Tack Henrik
Det är faktiskt inte så farligt som det ser ut. ....men det är kul att detaljera
Draken74 skrev:Kan bara instämma, grymt fint o trevligt arbete! Har fått ett exemplar hem med postgången...ska bara bli färdig med min kittyhawk Gripen...o min Tarangus A32A...sen så!
Tack Draken74
Mycket svenskt i byggkön
Lennart 12 skrev:Instämmer, ett mycket fin jobb du gjort med din Viggen /Lennart
Tack Lennart
Henrik R skrev:Häpnad! Vilket grymt jobb. Som tur inte lika mycket jobb som ESCI, men tänker man efter så är det inte långt ifrån med alla moddar du gjort
Vackert Janne!
Tack Henrik
mycket pill blir det. ..men till ESCIs nivå är det ett tag kvar
Först den konventionella längs panellinjerna....Jag kör med mörkgrått istället för svart för att tona ner kontrasterna, preshejden är där för att göra ytan intressant och levande...för mycket och det tar över och modellen ser bara ut som ett schackbräde (ingen större vän av den spanska skolan...även om det rent artistiskt kan se snyggt ut
, jag gillar att titta på det men vill inte att mina modeller ska se så ut) särskilt på grå ytor får det god effekt
Nästa steg är krumelurerna...de är för att sätta själva tonen på ytan, det ger ett djup i färgen när den kommer på.
Så nu är grunden för vädrings processen lagd....sista länken i kedjan blir när mattlacken kommer på
Snyggt Janne! Kul att se ett proffs bygga Tarangus Viggen.. Bra tråd med superba tips inför mitt nästa Viggenbygge. Lite sent att rätta alla fel på min första... hehe
Först blåste jag FS36495 på undersidan i tunna lager
Sedan FS36329 uppe på, notera den korta färggränsen på nosen, vanligtvis så är den en bit in på själva noskonen.
Jag bestämde mig för att göra 37398, förlåt Johan.
Axx skrev:Snyggt Janne! Kul att se ett proffs bygga Tarangus Viggen.. Bra tråd med superba tips inför mitt nästa Viggenbygge. Lite sent att rätta alla fel på min första... hehe