Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R skrev:Jag har en fundering! samt en förfrågan. Ska jag visa radarn på min F-14? Det är ju kul att visa den innanför noskonen, men samtidigt tycker jag det förstör lite av profilen på F-14.
Jag är kluven :-/
En bra anledning att bygga en till, eller hur?
Har du inget annat öppet kan jag tycka att det är dumt. Annars är det ju läckert. Ta ett gäng bilder så kommer du ihåg den. Eller så gör du någon slags öppningsbar lösning. Knepigt men inte omöjligt i den skalan. Nu blev det mycket lättare, eller hur?
Håller med ovanstående talare: Ta ett gäng bilder så att du kommer ihåg det (eller kan visa upp det) men skippa att visa radarn permanent. För ja, det stör ju linjerna, helt plötsligt ser det litet mindre ut som ett jetplan. Landningsställ är en sak - flyget måste ju stå på någonting, men i övrigt tycker jag att det är snyggt när det är cleant. Men har du massa annat öppet och/eller hänger på väldigt mycket last så ändras förutsättningarna, i mina ögon.
Nu så. Har haft fullt upp inför jul, men då och då har jag lyckats ordnat lite tid för mitt F-14 Projekt. Det är nu helt klart för målning. Ett himla jobb med att slipa massor med skarvar som inte var särskilt bra. Det är som sagt ingen Tamiya. Detaljerna är bra men passformen är relativt kass. Speciellt Luftintagen, dom är bökiga, men tycker jag fick hyffsad stil på dessa nu. Nu är det faktiskt skönt att få ägna sig åt målning istället för spackel och slipduk!.
Kul skarv!
Under otrolig press fick jag ihop skarven någorlunda, sen var det bara slipa fint!
Aires hjulbrunnar inplanterade, smooth and by the numbers..
Underdelen av flygkroppen var också en trixig nöt med skarvar. Här fick man slipa.
Hmmm...när FOD covers är monterade så blir där en öh...REJÄL glipa mot väggen.
Det fick lösas med Plasticard!
Sen var det dags att limma dit överdelen över vingrötterna. Den ska man normalt inte göra om man vill få svepfunktionen att fungera. Jag ska endå ha svepta vingar och då kan jag måla vingarna för sig.
Jag var tvungen att improvisera fastsättningen då jag inte hade tänger stora nog att klämma på rätt ställen
Sen var det bara försöka gömma och tolla bort skarvarna med Mr.slemputty...Slipa lite så blir det kalas!
Så där, nu är det lackboxen som gäller för den här stackarn!
Sur hur cool ut som helst, nu vill jag också ha en. Problemet med delar som är väldetaljerade men passar dåligt är ju att så jäkla mycket ska återställas när man är klar med slippandet. Ser i framemot mera!
Ångar på alldeles fantastisk fint! Angående radarn, om du orkar så scratcha en jigg och visa radarn separat Då kan du behandla den som en egen modell lika så kanonen om du vill
Man får tacka!
En annan grej är ju "nyårsraketerna"... Tänkte köra med denna layout. Jag vet att det är en Bombcat och man bör köra med GBU för allt den är värd, men en rejäl Air to Air last är inte helt fel det heller.
Ska vara lite petimeter. När jag gjorde efterforskningar för mina f-14 byggen upptäckte jag att även om f-14:orna även om de hade kapaciteten väldigt sällan om aldrig körde med 6 aim-54:or hängda. Vanligare vara 4 st.
Ja det är säkert så, men jag tycker den här bilden t.ex, är så himla maffig!
Känns nästan som att möta en Arg Arnold S i en trång gränd! Inget man vill bråka med
Sen vad jag läst så är AIM 54 inte så värst bra heller i strid. Den är väl likt en scudmissil som inte direkt träffat sitt mål vad jag förstått.
Tror jag läst att US Navy använt den tre gånger och ingen har träffat mål. Som vapen verkar den inte så lyckad men i min mening går det inte hitta en jaktrobot som är coolare än en Phoenix.Tycker att du gör helt rätt i att hänga på 6, läst i Daco boken om F-14 att konfigurationen användes operativt, om du nu bryr dig, vi bygger ju trots allt modeller .