Renault FT

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad

Re: Renault FT

Inlägg av Anders.Edblad »

Att penselmåla de svarta strecken var en riktigt korkad ide, dom blev för tjocka inte alls skalenliga. Försökte att slipa ned dom men det blev inget bra.
Renaulten kommer att parkeras långt in i vitrinskåpet där det är sämst belysning och något Open blir det inte. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Tur att jag köpte två modeller.........
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

awwww.... så bilderna ljuger så bra?????
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Va?? Neeeej! Jag såg så mycket fram emot att se den här på Open.!

Ledsen att du blev missnöjd med svarta strecken, Anders, precis som Lars skriver - syns inte i bilderna.

Kan du inte bara försöka avlägsna all färg på utsidan och börja om? Tex, försiktigt pensla på lite lösningsmedel på utsidan.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Anders.Edblad

Lars, inredningen och den övriga målningen är jag nöjd med men de svarta strecken sabbade allt. Målade med Humbrol och försökte dra strecken i ett svep men dom blev väldigt tjocka jämfört med den spraymålade färgen.

Sven, bra ide jag kan testa.
Anders.Edblad

Efter flera uppmuntrande mail och tips på vad göra så gjorde jag den mer fältmässig. Inte alls vad jag tänkt mig men bättre än att inte göra det.

Bild
Bild
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

men såååååå snygg!!!!

kommer till helgen?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Skit samma om du är tjurig över något på din egen modell, andra ser den med helt andra ögon och uppskattar garanterat att se den live! Ta nu med den på lördag så man får beglo den på riktigt också! :-) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Jo jag kommer till helgen.
I min depression tröstade jag mig med att beställa ett par riktigt fina modeller som ska hämtas på OPEN så nu känns det bättre!
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Svart "outline" på cammo är ett svårt kapitel. Jag har precis målat svarta 2outlines" på min Skoda PA II och härom året målade det på en St Chamond (en resinmodell från Sparta) och jag kan väl inte säga att jag känner mej helnöjd jag heller. Det är otroligt svårt att få till linjerna skalenligt, dom blir oftast för tjocka.
Men det är nog som många här skrivit, att man som byggare själv är mer kritisk än andra.
Vad man kan göra för att få dom att smälta in mer med de övriga färgerna och minska risken för att dom står ut för mycket, det är att vädra rejält samt att lägga på en riktigt matt lack (Panduro Hobbys matta Oceanlack tex).
Det tror jag har räddat mej iaf.

Öken-Erik

CU@C4
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

I mina ögon ser den mycket bra ut.. Vet dock hur känslan är.. Själv har jag aldrig byggt en snygg modell, målat en snygg figur eller gjort ett bra diorama.. Självkritiken är väl ett vanligt drag hos oss modellbyggare tror jag. Det är väl också det som gör att vi utvecklas, eller??

Skall bli kul att se den i helgen ;)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar