J 35A i provkamouflage, 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Då bockar vi väl av den här med. Det nyligen så överbelamrade byggbordet blir alltmer öde.

Bild

Bild

Avsaknaden av kronmärken på vingarnas ovansidor gjorde den lite trist. Så jag scratchade några skyddsluckor som lättade upp det hela lite.

Bild

Och så matchar de ju luckorna därfram...

Bild

Bild

...för utan dem hade det blivit lite småtrist...

Bild

...men det här mönstret på undersidan hade man gärna sett på fler trettiofemmor!

Bild

Bild

Bild

Det var det! Blev lite sugen på prototypen, faktiskt. Få se vad nästa trettiofemma blir.

Bild
Robin Nilsson

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Robin Nilsson »

Tjusigt :-)
Mikael Falk

Inlägg av Mikael Falk »

Verkligen snyggt! :!:

Vilken färg har du använt till vindmöllan?
"1/48, för oss skumögda."
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det verkar som om IPMS Open har en viss motiverande effekt på dig Björn :-) !

Vi ses imorgon!

M
PederT
Namn: Peder Thorell

Inlägg av PederT »

Mycket snyggt Björn. Det blev riktigt bra med luckorna, det gjorde en hel del till totalintrycket.
Jag tyckte mig förstå att du sneglar på någon av prototyperna, har du en konverteringssats liggande?
Om du har kan det ju vara så att huven är fel. Du kanske i och för sig fått nya huvar från Rebell.
Om inte så har jag två korrekta huvar liggande som jag inte har någon användning för då jag redan
byggt en prototyp. Det blev 1:an.
MVH//Peder
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Otroligt fin, Björn!
Ska spana in den mer imorgon. :)
Björn Fransson
Kontakt:

Tack, alla!

Magnus Det är tur att dessa evenemang finns. Det senaste halvåret har jag bara börjat på en massa byggen, men inte avslutat ett enda sedan... Ja, sedan C4 Open... :-) Som sagt var... Det är som när man pluggade, man tog det rätt lugnt, och läste sedan som en galning veckan innan tentan.

Peder Nej, jag har inte köpt konverteringssetet ännu. Men skulle det vara fel huv när jag får tag på den, hör jag gärna av mig. Kanon att veta!

Mikael Den ska ju vara blågrå, så jag tog en mellanblå och mixade med Tamiyas blågrå, XF-61, tror jag.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Läcker Live

Inlägg av Lars Befring »

Vilken Drakenklass det blev!

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Björn Fransson
Kontakt:

Ja, verkligen! Sex stycken på bordet - varav två A! Mer sånt! Nästa år kanske det blir en prototypdubbel om jag kommer igång och Per-Erik Hedberg får sin klar. Eller kanske en trio, eller vad säger kyrkis? :-)
Göran NS

Inlägg av Göran NS »

Så otroligt snygg!

Har planerat/drömt att bygga den kärran ända sen jag fick Revells gamla 1/72 byggsats i min barndom, men aldrig kommit till skott (Kan bero på en viss lättja) :D Tur att du inte lider av det Björn, så jag kan titta på din välbyggda modell här utan arbetsinsats! Minns att jag byggde det andra alternativet som ingick i lådan, Acro Deltas, då på 70-talet.

Bild
Göran Nilsson Söderholm
Skriv svar